Trelleborg wprowadził zupełnie nową serię opon leśnych Twin Forestry, która łączy w sobie najlepsze cechy poprzedniczek z innowacyjną, zwiększającą wydajność technologią. Nowa konstrukcja, w tym rozwiązanie ProgressiveTraction™ oraz charakterystyczne tarasy pomiędzy klockami bieżnika, zapewniają ogumieniu do trudnych prac leśnych zdolności samooczyszczania, odpowiednią trakcję oraz doskonałą przyczepność.
- Mając długą praktykę w technologiach dla leśnictwa i rolnictwa, Trelleborg może łączyć to, co najlepsze, z obu tych światów - powiedziała Susanna Hilleskog, dyrektor zarządzający Trelleborg Wheel Systems w krajach skandynawskich. - Ta zupełnie nowa konstrukcja opiera się na naszych doświadczeniach oraz know-how z zakresu leśnictwa i dodaniu do nich nagradzanych innowacji z opon rolniczych Trelleborg. Rezultatem jest powiększona gama opon, które idealnie nadają się do trudnych warunków terenu leśnego, zapewniając poprawę trakcji, właściwości wytrzymałościowych oraz stabilności.
Technologia ProgressiveTraction™ została specjalnie zaprojektowana, tak by dzięki podwójnym krawędziom klocków, zwiększyć efektywności i wydajność opon. Podczas pracy podwójna krawędź stopniowo gerenuje większą przyczepność gdy jest to potrzebne. Rozwiązanie to zapewnia również oponom najwyższą zdolność flotacyjną, powodując równomierny rozkład ciśnienia na bardzo szerokim śladzie i mniejszy nacisk na leśne podłoże.
Tarasy między klockami bieżnika to kolejna sprawdzona koncepcja koncernu, zastosowana w konstrukcji nowego bieżnika. Zapobiegając zatykaniu bieżnika, zapewniają one samooczyszczanie się opony, by zawsze pracowała z maksymalną wydajnością. Ogumienie powstało z nowej mieszanki ze wzmacniającymi ją składnikami, dzięki czemu oferuje maksymalną trakcję i wydajność także podczas pracy z łańcuchami.
Nowa gama modeli Twin Forestry składa się z serii T440 i T480, będących dopełnieniem dotychczasowej serii opon do prac zrywkowych, T418. Poniżej prezentujemy cechy charakterystyczne nowych grup produktowych:
Twin Forestry T440
Twin Forestry T480
(ik)
Źródło i fot. Trelleborg