Według danych zebranych przez Automotive Suppliers, eksport branży motoryzacyjnej w pierwszym kwartale 2015 r. wyniósł 5,35 mld euro. W marcu 2015 r. eksport osiągnął rekordową wartość 1,97 mld euro. Wynik ten jest o blisko 17 proc. wyższy niż uzyskany w takim samym okresie ubiegłego roku.
Największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których w marcu 2015 r. trafiło prawie 30,5 proc. polskiego eksportu motoryzacyjnego ogółem. Następne w kolejności rynki zbytu to: Wielka Brytania (10,37 proc.), Włochy (10,08 proc.) oraz Czechy (6,5 proc.).
W pierwszym kwartale br. wartość eksportu części i akcesoriów wyniosła 2,22 mld euro, a więc o 10,76 proc. więcej niż przed rokiem. W marcu 2015 r. eksport tych komponentów wyniósł blisko 809,4 mln euro, co stanowi wzrost o 14,57 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2014 r.
Eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych wyniósł 1,62 mld euro. Największym rynkiem zbytu były Niemcy (20,73 proc.), a następnie Wielka Brytania (19,9 proc.), Włochy (15,9 proc.), Hiszpania (8,19 proc.) oraz Francja (6,72 proc.).
W I kwartale bieżącego roku eksport silników wysokoprężnych osiągnął wartość 583,3 mln euro, z czego ponad 79 proc. znalazło odbiorców w krajach UE.
(ik)
Źródło: PAP, fot. Opel