2015-06-26

Dobre wyniki Webasto

 

Firma Webasto zanotowała w 2014 r. wzrost wartości sprzedaży na poziomie 2,5 miliarda euro. To o 8 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. Co więcej, pozytywne wyniki finansowe dotyczą również zysków Webasto Group, które w minionym roku wyniosły 136 milionów euro, co oznacza wzrost o 10 proc. w stosunku do 2013 r.

Dobre wyniki sprzedażowe zostały osiągnięte w trzech obszarach: Szyberdachy i Podzespoły (dachy przesuwane i panoramiczne) - stanowiły 68 proc. wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort (systemy ogrzewania i klimatyzacji) - stanowił 20 proc., a Kabriolety (dachy składane do kabrioletów) - 12 proc.

Technologie prowadzące do sukcesu

W segmencie dachów przesuwanych i panoramicznych coraz większą rolę odgrywają lekkie dachy wytworzone z innowacyjnych materiałów. Rośnie popyt na produkowane przez Webasto cienkie i jednocześnie lżejsze bezpieczne szyby ProTec. Inną godną uwagi innowacją jest pierwszy poliwęglanowy dach pochłaniający podczerwień, pozwalający na redukcję nagrzewania się wnętrza pojazdu. Dach ten montowany jest obecnie w trzeciej generacji samochodu Smart Fortwo.

Wzrost w obszarze Thermo możliwy jest dzięki wysokonapięciowemu podgrzewaniu w pojazdach hybrydowych oraz elektrycznych, które wejdzie do seryjnej produkcji w tegorocznych modelach Volvo XC90 oraz Chryslera Town i Country. Innym czynnikiem pobudzającym wzrost będą systemy chłodzenia ładunków przeznaczone do samochodów dostawczych, dla których firma opracowała indywidualne rozwiązania.

Rozwój kadr

W ubiegłym roku wzrosła również liczba pracowników Webasto Group. Pod koniec grudnia firma zatrudniała niemal 10400 osób. Rodzina Webasto powiększyła się więc, w porównaniu z rokiem 2013, o 600 osób. Nowi członkowie załogi zatrudnieni zostali przede wszystkim w Europie i w Chinach, gdzie w ciągu ostatnich dwóch lat otworzono dwa nowe zakłady produkcyjne - w Wuhan i Shenyangu.

Dobry początek 2015 roku

Dobre wyniki firmy kontynuowane były w pierwszym kwartale 2015 r. Wartość sprzedaży była o 22 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale roku 2014. Stopa zwrotu EBIT wyniosła w tym okresie 5,3 proc. Patrząc na 2015 r. ogółem, przedstawiciele firmy dostrzegają możliwość dalszej poprawy wyników.

Dzięki globalnej sieci rozwoju i produkcji Webasto stara się być blisko swoich klientów. Specjalną pozycję zajmują wciąż Chiny, jako najszybciej rozwijający się rynek. Firma wzmacnia swój zasięg także w Europie Wschodniej, rozbudowując fabrykę w Aradzie w Rumunii. Zakład ten istnieje od 2008 r., a obecna inwestycja ma na celu uczynienie z niej największego zakładu produkującego systemy dachowe w Europie, zatrudniającego niemal 1000 pracowników.

Webasto inwestuje również w Niemczech, które umacniają swoją pozycję jako największe centrum kompetencyjne, czego dowodem jest rozbudowa siedziby korporacji mieszczącej się w Stockdorfie obok Monachium. Celem firmy jest rozwijanie najbardziej zaawansowanego centrum rozwoju dla dachów przesuwanych i panoramicznych w miejscu, gdzie mieści się baza firmy.

(ik)

Źródło i fot. ConTrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń