Oprogramowanie diagnostyczne IDC4, stosowane w środowisku samochodów ciężarowych Truck, dostępne jest w nowej, zaktualizowanej wersji. Rozwiązanie to jest oferowane m.in. przez firmę Texa Poland.
Do najnowszej wersji 36 Truck dodano nowe pojazdy ciężarowe, dostawcze oraz autobusy, poszerzając tym samym pokrycie diagnostyczne tego produktu. Rozwiązanie zyskało także nowe funkcjonalności.
Dzięki analizie sugestii napływających bezpośrednio z warsztatów, możliwa była przebudowa i racjonalizacja interfejsu użytkownika IDC4E. Wyselekcjonowane i zebrane zostały najczęściej używane funkcje oraz zapewniona została im wyjątkowa prędkość działania podczas procedur diagnostycznych. Te nowe cechy pozwolą na zaoszczędzenie cennego czasu w warsztacie.
Nowy interfejs graficzny wyposażony jest w większe i bardziej intuicyjne ikony, które umożliwiają zestawienie najważniejszych funkcji w wygodnym dla mechanika miejscu, udostępniając je w różnych fazach diagnozowania pojazdu.
Poniżej prezentujemy listę najważniejszych nowości oddanych do dyspozycji w ramach ostatniej wersji oprogramowania IDC4E:
1. Globalne skanowanie pojazdu poprzez funkcję TGS3s oraz interwencje na pojeździe takie jak: przegląd pojazdu, regulacje i kodowania, kontrola podzespołów, przeniesione zostały do menu głównego autodiagnostyki, aby usprawnić ich wykorzystanie;
2. Proces wyboru pojazdu z bazy danych został skrócony poprzez znaczne ograniczenie ilość etapów wyboru i dotarcie do celu poprzez jak najmniejszą ilość kliknięć. Dzięki nowemu przyciskowi START umieszczonemu przy wybranym systemie pojazdu, można błyskawicznie przejść do diagnostyki błędów;
3. Ułatwiona nawigacja pomiędzy ekranami oprogramowania, dzięki zastosowaniu „zakładek” szybkiego dostępu (parametry, dashboard, błędy, info ecu, aktywacje, regulacje);
4. Zastosowanie przycisków z najbardziej przydatnymi funkcjami: drukowanie, rejestracja, kasowanie;
5. Nowa funkcja o nazwie „Odniesienie do schematu elektrycznego” umożliwia natychmiastowe połączenie między błędem odczytanym w sterowniku, a komponentem na schemacie elektrycznym. Z poziomu schematu można uzyskać dostęp do funkcji sterowania i do opisu podzespołu charakterystycznego dla środowiska IDC4E;
6. Przyciski funkcyjne udostępniane wraz z wyborem błędu: szczegóły schematu elektrycznego, ramka zamrożona, pomoc w autodiagnostyce;
7. Ulubione parametry zawsze dostępne. Funkcja ta pozwala na dostosowanie i zapisanie listy przydatnych parametrów, tworząc w ten sposób grupy logiczne ułatwiające kontrole różnych usterek pojazdu;
8. Reorganizacja oprogramowania pozwoliła na zebranie całej dokumentacji technicznej pojazdu bezpośrednio w Autodiagnostyce;
9. Sekcja zarządzanie klientami została przeprojektowana i pozwala na zarządzanie danymi klientów poprzez zapis szczegółów dotyczących pojazdu i wykonanych napraw.
(ik)
Źródło i fot. Texa