Na trwających właśnie targach lotniczych Paris Air Show 2015 na lotnisku Paris-Le Bourget, francuski koncern oponiarski prezentuje nowości ze swojej gamy Michelin Air X. Firma poinformowała także o rozszerzeniu swojej współpracy z Dassault Aviation.
Gama opon Michelin Air X z technologią NZG (Near Zero Growth) została opracowana dla samolotów Boeing 737 Max7, 737 Max8 oraz Airbus A350. Ogumienie francuskiego producenta spełnia oczekiwania zarówno maszyn cywilnych, komercyjnych, jak i wojskowych.
Targi w Paryżu stanowią dla koncernu okazję do pochwalenia się rozszerzeniem współpracy z firmą Dassault Aviation i pokazania opon Michelin Air X z technologią NZG opracowanych specjalnie dla wchodzącego niebawem na rynek modelu Falcon 8X. Producent podpisał również umowę na wyłączną dostawę tych samych opon do samolotu Falcon 5X, którego sprzedaż dopiero się rozpocznie. Ponadto współpraca z Dassault Aviation obejmuje kontrakt na wyłączność w wyposażaniu myśliwca Rafale w radialne opony Michelin Air X.
W porównaniu z konwencjonalnym ogumieniem diagonalnym opony z gamy Air X z technologią NZG zapewniają:
W przypadku myśliwca Rafale firma Dassault Aviation postawiła producentowi ogumienia wysokie wymagania, którym opony Michelin musiały sprostać. Tymi wymaganiami są:
Takie osiągi są możliwe mimo niewielkich rozmiarów opony - średnicy 15 cali i wagi 24 kilogramów.
(ik)
Źródło i fot. Michelin