Marka Porsche zdecydowała, że opony Michelin Pilot Sport Cup 2 do samochodów o najwyższych osiągach będą elementem oryginalnego wyposażenia najnowszego modelu Porsche 911 GT3 RS. Wybrane ogumienie to doskonały przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji.
Opony francuskiego producenta zostały specjalnie dostosowane do wymagań nowego modelu Porsche. Większy rozmiar ogumienia, w porównaniu z wersją GT3, spowodował jednoczesne powiększenie obszaru kontaktu opon z podłożem - z przodu o 20 proc., zaś z tyłu o 18 proc. W rezultacie model oferuje lepszą przyczepność i sterowność samochodu.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zastosowanym w ogumieniu Pilot Sport Cup 2, oferuje ono zrównanoważone osiągi w obszarze bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy. Opony są polecane zarówno do codziennej jazdy po drogach, jak i na wymagającym torze wyścigowym. Mieszanka bieżnika Pilot Sport Cup 2 produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound pozwala na zastosowanie dwóch różnych rodzajów gumy po wewnętrznej i zewnętrznej części bieżnika. Zmienna powierzchnia kontaktu, czyli technologia Track Variable Contact Patch 3.0, optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach.
W porównaniu do poprzedniej generacji opon Pilot Sport Cup+, ogumienie Pilot Sport Cup 2 zapewnia dłuższą żywotność aż do 50 proc., wyższą prędkość okrążenia toru oraz większą odporność na aquaplaning.
Opony Michelin są rekomendowane przez Porsche do modelu 911GT3 RS również na zimę:
(ik)
Źródło i fot. NBS Communications