2015-05-20

Bosch stawia na rozwój

 

Grupa Bosch odnotowała dynamiczny wzrost swojego największego sektora - Mobility Solutions. Z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut obroty w tym segmencie w pierwszym kwartale 2015 r. zwiększyły się o 7 proc. Wzrost nominalny osiągnął nawet 13 proc.(*). Koncern nieustannie rozwija się i wprowadza na rynek nowe rozwiązania dla przyszłej mobilności.

- Nasza pozycja technologiczna oraz pozycja na rynku światowym jest tak dobra, że również w tym roku nasze obroty rosły w tempie szybszym niż obroty rynku motoryzacyjnego - powiedział dr Rolf Bulander prezes sektora Mobility Solutions podczas konferencji w Boxbergu. Sprzedaż najważniejszych układów, jak układ stabilizacji toru jazdy ESP i układy wtrysku bezpośredniego paliwa do silników benzynowych i diesla wzrosła o ok. 20 proc. W przyszłości firma będzie oferować jeszcze więcej rozwiązań, które zapewnią lepsze współdziałanie samochodów oraz innych środków transportu.

Silniki o większej wydajności

Bosch rozwija się podążając trzema ścieżkami: elektryfikacji, automatyzacji oraz integracji. Według R. Bulandera silnik spalinowy, nawet w przypadku elektryfikacji napędu, także w kolejnej dekadzie będą stanowić podstawę wydajnej mobilności. W ciągu nadchodzących pięciu lat dzięki działaniom optymalizacyjnym, Bosch obniży zużycie oleju napędowego w silnikach diesla nawet o kolejne 10 proc., a paliwa w silnikach benzynowych blisko o 20 proc. W połączeniu z koncepcją elektromobilności silniki spalinowe staną się jeszcze wydajniejsze. Koncern posiada szeroką wiedzą na temat łączenia silnika elektrycznego ze spalinowym. Wśród 30 seryjnych projektów, które przedsiębiorstwo zrealizowało już w dziedzinie elektryfikacji napędów, aż 10 to projekty układów hybrydowych typu Plug-in do samochodów klasy wyższej.

Automatyzacja jazdy

Rynek stopniowo przygotowuje się do zautomatyzowanej jazdy, w związku z czym pojawia się coraz więcej układów wspomagających. W 2014 r. Bosch po raz pierwszy wyprodukował ponad 50 mln czujników przeznaczonych do takich systemów. Szacuje się, że w tym roku dwukrotnie zwiększy się sprzedaż czujników radarowych i czujników wideo. W tym roku firma wprowadzi do produkcji seryjnej szereg nowych układów od asystenta jazdy w korku i asystenta omijania aż po funkcję umożliwiającą zdalne parkowanie. Do roku 2020 r. na rynek ma zostać wprowadzona funkcja Highway Pilot umożliwiająca zautomatyzowaną jazdę na autostradach. Zdaniem dr. Dirka Hoheisela, członka zarządu Bosch, będzie to decydujący krok w rozwoju motoryzacji.

Zintegrowane samochody

Kluczowym aspektem rozwoju mobilności jest internet. Już dziś dostarcza on w czasie rzeczywistym informacji o sytuacji na drogach, np. o wypadkach lub robotach drogowych lub też o korku kończącym się za kolejnym zakrętem. Tego rodzaju dane mają duże znaczenie dla wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy. Dodatkowo kierowcy mogą znaleźć „online” wolne punkty ładowania baterii, zarezerwować je i opłacić. Według dr Markusa Heyna, członka zarządu Bosch, integracja jest kluczem do sukcesu samochodów zelektryfikowanych i zautomatyzowanych, a także prowadzi do stworzenia nowych, praktycznych usług. Dodał również, że transmisja danych ze sterowników może stać się podstawą do opracowania planów serwisowych lub zaleceń dotyczących niższego zużycia. Usługi te oferują wsparcie dla zarządzania flotą w spółkach leasingowych i firmach ubezpieczeniowych.

Równocześnie Bosch podłącza do internetu także inne środki transportu i oferuje usługi dla mobilności w miastach. Przykładem może być rozwiązanie programistyczne, jakie Bosch opracował w ramach projektu Stuttgart Services. Rozwiązanie umożliwia za pomocą jednej karty procesorowej dostęp do publicznych wypożyczalni samochodów i rowerów, przejazdy pociągami i autokarami, a dodatkowo wstęp na pływalnie i do bibliotek. Tak według R. Bulandera mogą wyglądać usługi transportowe w przyszłości.


*Wyniki finansowe za rok 2014 nie obejmują byłych spółek joint-venture BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (obecnie BSH Hausgeräte GmbH) oraz ZF Lenksysteme GmbH (obecnie Robert Bosch Automotive Steering GmbH), które zostały w całości przejęte przez Grupę Bosch.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń