W ostatnich miesiącach z rosyjskiego rynku motoryzacyjnego napływają nie najlepsze wieści. Od początku 2014 r. sprzedaż nowych samochodów w Rosji sukcesywnie maleje. Ale tak dużego spadku jak w kwietniu br. nie odnotowano od 10 lat.
W minionym miesiącu zarejestrowano w Rosji 94,1 tys. nowych samochodów. To aż o 41,5 proc. mniej niż w 2014 r. Tylko kilka marek odnotowało wzrost, w tym Lexus (+5 proc.) i Porsche (+12 proc.). Łada, lider rynku rosyjskiego, zanotowała wynik o 38 proc. gorszy od zeszłorocznego (22,9 tys. pojazdów). Łącznie od początku 2015 r. zarejestrowano w Rosji 516,1 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o -37,7 proc. mniej niż przed rokiem.
Niekorzystna sytuacja rynkowa wpływa w istotny sposób na działające tam koncerny motoryzacyjne. W związku z tym Opel postanowił całkowicie wycofać się z tego kraju do końca 2015 r. Swą działalność na rosyjskim rynku znacznie ograniczy także Chevrolet, o czym poinformował w marcu koncern General Motors, do którego należą obie te marki.
(ik)
Źródło: Automotive Suppliers, fot: Wikipedia