Jesienią 2015 r. fiński koncern oponiarski wprowadzi na rynek pierwszą na świecie oponę zimową klasy A w klasyfikacji UE, przeznaczoną do samochodów typu SUV. Ogumienie spełnia najwyższe wymogi pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i zużycia paliwa.
Opona na polski rynek
Najnowsza opona Nokian WR SUV 3 (rozmiar 265/50 R19 V) jest specjalnie przeznaczona na polski rynek. Ten nowy produkt potrafi skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów na mokrych nawierzchniach i zmniejszyć zużycie paliwa aż o 0,6 l/100 km. Model stworzony do aut typu SUV doskonale nadaje się do różnych samochodów sportowo-użytkowych, takich jak Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5, Volkswagen Amarok, Volkswagen Touareg, Mercedes Benz ML, Jeep Grand Cherokee czy Volvo XC 60.
Ogumienie zawiera mieszankę kauczukową Twin Trac SUV Silica dostosowaną do ciężkich samochodów SUV oraz wykorzystuje technologię aramidowej ściany bocznej. Dzięki temu kierowcy zmagający się ze zmienną polską zimą otrzymują największą możliwą przyczepność na ośnieżonych i mokrych powierzchniach, niskie zużycie paliwa, doskonałe prowadzenie i stabilność. Ta sama technologia zostanie w przyszłości wykorzystywana w pozostałych typach zimowych opon koncernu.
Najważniejsze innowacje opony Nokian WR SUV 3:
Z myślą o środowisku
W ostatnich latach koncerny samochodowe i oponiarskie jeszcze intensywniej pracują nad popularyzacją bezpieczeństwa w ruchu drogowym i zmniejszeniem negatywnych skutków jazdy samochodem, takich jak emisja dwutlenku węgla. Nokian WR SUV 3 zaprzecza poglądowi, że duży SUV nie może płynnie się poruszać na oponach o niskim oporze toczenia. Propozycja fińskiego koncernu to pierwszy zimowy model na polskim rynku, który uzyskał ocenę A w zakresie oporów toczenia. Między najlepszą i najgorszą oponą (A-G) istnieje znaczna różnica pod względem zużycia paliwa, która wynosi około 0,6 l/100 km. Te lekko toczące się opony redukują również emisję CO2 o 14 g/km.
Etykieta UE oznaczająca najlepszą możliwą przyczepność na mokrej nawierzchni potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrych drogach. Wybór opony wysokiej jakości może oznaczać dla kierowcy o ponad 18 metrów krótszą drogę hamowania, tj. cztery długości samochodu (różnica między klasami A i F).
(ik)
Źródło i fot. Nokian