2015-05-15

Zimowy Nokian z klasą A

 

Jesienią 2015 r. fiński koncern oponiarski wprowadzi na rynek pierwszą na świecie oponę zimową klasy A w klasyfikacji UE, przeznaczoną do samochodów typu SUV. Ogumienie spełnia najwyższe wymogi pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i zużycia paliwa.

Opona na polski rynek

Najnowsza opona Nokian WR SUV 3 (rozmiar 265/50 R19 V) jest specjalnie przeznaczona na polski rynek. Ten nowy produkt potrafi skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów na mokrych nawierzchniach i zmniejszyć zużycie paliwa aż o 0,6 l/100 km. Model stworzony do aut typu SUV doskonale nadaje się do różnych samochodów sportowo-użytkowych, takich jak Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5, Volkswagen Amarok, Volkswagen Touareg, Mercedes Benz ML, Jeep Grand Cherokee czy Volvo XC 60.

Ogumienie zawiera mieszankę kauczukową Twin Trac SUV Silica dostosowaną do ciężkich samochodów SUV oraz wykorzystuje technologię aramidowej ściany bocznej. Dzięki temu kierowcy zmagający się ze zmienną polską zimą otrzymują największą możliwą przyczepność na ośnieżonych i mokrych powierzchniach, niskie zużycie paliwa, doskonałe prowadzenie i stabilność. Ta sama technologia zostanie w przyszłości wykorzystywana w pozostałych typach zimowych opon koncernu.

Najważniejsze innowacje opony Nokian WR SUV 3:

  • mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac SUV Silica - oferuje przyczepność, doskonałą odporność na ścieranie i oszczędności w zużyciu paliwa. Odpowiednie rozłożenie cząsteczek mieszanki, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa.
  • technologia Nokian Aramid Sidewall - gwarantuje wyjątkową trwałość. Mieszanka ściany bocznej zawiera niezwykle trwałe warstwowe włókna aramidowe i jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia. Włókna te wykorzystuje się również w lotnictwie i przemyśle zbrojeniowym;
  • projekt modelu bieżnika - symetryczny i kierunkowy wzór bieżnika (z ustalonym kierunkiem obrotów) optymalizuje stabilne prowadzenie i zmniejsza ryzyko aquaplaningu i poślizgu na błocie pośniegowym. Mocne lamele na blokach bieżnika zapewniają odpowiednią przyczepność;
  • chwytaki śniegowe Snow Claws - zapewniają maksymalną przyczepność na śniegu. Zostały ukształtowane na podłużnych i ukośnych blokach bieżnika w celu zapewnienia potrzebnej przyczepności na zimowych drogach;
  • wyporniki rowków Groove Lifts - oferują kontrolowane, pewne prowadzenie. Umiejscowione na blokach bieżnika obok żebra środkowego i żeber podłużnych symetrycznego wzoru bieżnika poprawiają prowadzenie na suchych drogach, dzięki czemu auto jest stabilne i pod kontrolą;
  • lamele blokujące 3D Lock Sipe - lamele biegną od barku do barku opony, poprawiają prowadzenie na zakrętach i podczas omijania przeszkód. W odróżnieniu od prostych lameli, dzięki wbudowanemu mechanizmowi blokującemu, wspomagają blok bieżnika również podczas otwierania lameli.

Z myślą o środowisku

W ostatnich latach koncerny samochodowe i oponiarskie jeszcze intensywniej pracują nad popularyzacją bezpieczeństwa w ruchu drogowym i zmniejszeniem negatywnych skutków jazdy samochodem, takich jak emisja dwutlenku węgla. Nokian WR SUV 3 zaprzecza poglądowi, że duży SUV nie może płynnie się poruszać na oponach o niskim oporze toczenia. Propozycja fińskiego koncernu to pierwszy zimowy model na polskim rynku, który uzyskał ocenę A w zakresie oporów toczenia. Między najlepszą i najgorszą oponą (A-G) istnieje znaczna różnica pod względem zużycia paliwa, która wynosi około 0,6 l/100 km. Te lekko toczące się opony redukują również emisję CO2 o 14 g/km.

Etykieta UE oznaczająca najlepszą możliwą przyczepność na mokrej nawierzchni potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrych drogach. Wybór opony wysokiej jakości może oznaczać dla kierowcy o ponad 18 metrów krótszą drogę hamowania, tj. cztery długości samochodu (różnica między klasami A i F).

(ik)

Źródło i fot. Nokian

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń