Firma Goodyear Tire & Rubber Company rozpoczyna produkcję opon z użyciem krzemionki nowej generacji. Nowatorski komponent ma pomagać w zwiększaniu efektywności paliwowej wytwarzanego przez koncern ogumienia. Na początek nowa krzemionka zostanie użyta w procesie produkcji opon Goodyear EfficientGrip SUV, które jeszcze w tym miesiącu zadebiutują na rynkach Ameryki Łacińskiej.
Krzemionka, o której mowa powyżej, to efekt ponad dziesięcioletniej współpracy naukowców Goodyeara i PPG Industries, którzy analizowali wpływ chemicznie obrabianego produktu na osiągi opon. Głównym celem prac inżynierów było znalezienie rozwiązania pozwalającego na dalsze zmniejszenie oporu toczenia, bez niekorzystnego wpływu na trakcję na mokrej nawierzchni. Efekty tych prac znalazły już zastosowanie w produkcji modeli Goodyear EfficientGrip SUV, w których zestawienie najnowszej krzemionki w mieszance bieżnika z jego nowym wzorem pozwoliło na jednoczesne zmniejszenie oporu toczenia i poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni.
Warto dodać, że krzemionka odgrywa bardzo dużą rolę w produkcji ogumienia, bowiem wzmacnia mieszankę bieżnika. Zastosowanie jej zamiast sadzy, tradycyjnego środka wzmacniającego opony, pozwala na zmniejszenie oporów toczenia, co ma bezpośredni wpływ na poprawę ekonomiki spalania pojazdu.
Ponadto nowa krzemionka, sprzedawana przez PPG pod nazwą AGILON®*, jest również korzystna dla środowiska, ze względu na proces jej przetwarzania. Produkt ten można łatwiej mieszać z innymi komponentami bieżnika, w związku z czym fabryki mogą zużywać mniej energii w procesie produkcji i ograniczać emisję spalin.
Opony stworzone w oparciu o nowy komponent trafią na rynek amerykański jeszcze w maju. W najbliższych miesiącach ogumienie zawierające innowacyjną krzemionkę zostanie wprowadzone również w innych regionach świata.
* Agilon jest zarejestrowanym znakiem towarowym PPG Industries Ohio
(ik)
Źródło i fot. Goodyear