Pierwsze miesiące br. przyniosły pozytywne wyniki w Grupie Bosch. W pierwszym kwartale 2015 r. obroty firmy wzrosły łącznie we wszystkich obszarach działalności o ok. 13 proc. W całym roku bieżącym koncern przewiduje poprawę wyników na poziomie około 3-5 proc.
W 2014 r. Bosch wprowadził na rynek wiele nowych produktów i rozwiązań bazujących na integracji przedmiotów i usług z internetem. Można tu wymienić sprzęt AGD wyposażony w opcję komunikowania się za pośrednictwem sieci, rozwiązania programistyczne do zintegrowanych z internetem systemów grzewczych i budynków oraz dla zintegrowanego przemysłu i motoryzacji. Także w tym roku koncern planuje wprowadzenie do oferty innowacyjnych produktów.
Zautomatyzowana jazda to ważny i perspektywiczny obszar dla firmy, dlatego sukcesywnie wprowadza na rynek nowe układy wspomagające. W 2015 r. do produkcji seryjnej wejdą m.in.: system zdalnego parkowania, asystent jazdy w korku oraz asystent omijania i skrętu w lewo. Ponad 2 tys. konstruktorów w sektorze Mobility Solutions pracuje nad koncepcją autopilota. Jeśli chodzi o przyszłość motoryzacji, Bosch stawia nie tylko na automatyzację, lecz także na integrację za pośrednictwem internetu oraz elektryfikację.
Przedsiębiorstwo realizuje obecnie 30 seryjnych projektów dotyczących zelektryfikowanych napędów. Bosch inwestuje rocznie blisko 400 mln EUR w elektromobilność, m.in. w dalszy rozwój technologii akumulatorowej. - To my umożliwiliśmy triumf technologii diesla. Ten sam cel przyświeca nam w przypadku napędów elektrycznych - powiedział dr Volkmar Denner (na zdjęciu obok), prezes zarządu Bosch. Kluczem do sukcesu rynkowego zelektryfikowanych napędów jest ich przydatność w codziennym życiu. Opracowana przez firmę aplikacja łączy w sieć 80 proc. wszystkich punktów ładowania samochodów elektrycznych podłączonych do internetu w Niemczech, co umożliwia użytkownikom łatwe naładowanie takiego auta.
(ik)
Źródło i fot. Bosch