2015-05-06

Idealne miejsce na Ziemi

 

Wielu ludzi poszukuje swojego miejsca na świecie, w którym będą naprawdę szczęśliwi. Okazuje się jednak, że czasami nie trzeba szukać daleko, a to wyjątkowe miejsce jest na wyciagnięcie ręki. Potwierdzają to zrealizowane na zlecenie Goodyeara badania w ramach kampanii My Feel Good Place. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety dla wielu wyznacznikiem psychologicznego bezpieczeństwa i szczęścia w danym miejscu jest bliskość kochanych osób i znajoma okolica. Bardzo cenna jest zwłaszcza możliwość spędzania czasu z najbliższymi1.

Sonda została przeprowadzona we Włoszech, Francji i w Niemczech. Ankietowanym zadano pytanie czym jest dla nich pojęcie My Feel Good Place. W odpowiedziach respondenci najczęściej wskazywali na dom, do którego wracają po ciężkim dniu (33 proc.) lub miejsce, w którym przyjaciele i rodzina są blisko (29 proc.). Dla mniej niż jednej trzeciej (23 proc.) źródłem dobrego samopoczucia jest podróż w niezwykłe miejsce.

Ankieta ujawniła też interesujące różnice między krajami. Niemcy, niezależnie od wieku, wybierali dom, do którego wracają po ciężkim dniu, jako miejsce, w którym czują się dobrze. Natomiast młodsi ankietowani z Włoch (29 proc.) i Francji (31 proc.) woleli ucieczkę w niezwykłe miejsce. Warto też zauważyć, że Włosi (36 proc.) wykazywali największą tendencję do wyznaczania miejsca, w którym przyjaciele i rodzina są blisko. Wyniki ankiety potwierdzają, że obecność bliskich jest kluczowym elementem, od którego zależy samopoczucie danej osoby. Najważniejsze nie jest więc to, gdzie jesteśmy, ale z kim.

Poglądy te podzielają też Polacy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2013 r.2 większość z nich czuje się szczęśliwa w najbliższym otoczeniu - rodziny i bliskich znajomych i, jak twierdzą socjolodzy, tendencja ta utrwala się. Przekłada się to również na podróże, bo jak wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, Polacy coraz częściej wyjeżdżają w gronie rodziny, zabierając ze sobą dzieci. Jak się okazuje, w rankingach najpopularniejszych wśród Polaków miejsc od lat dominują te same kraje, co oznacza, że lubimy, to co znamy i gdzie czujemy się bezpieczni.

Wspomniane wyżej badanie jest elementem kampanii koncernu Goodyear pt. My Feel Good Place, nawiązującej do hasła firmy Made to Feel Good. Kampania koncentruje się na miejscach, w których czujemy się dobrze i wspiera osoby, które tych miejsc szukają w towarzystwie swoich bliskich. W ten sposób firma chce inspirować do podróży zarówno w miejsca znajome, jak i zupełnie nowe.

Kampania połączona jest z konkursem, który polega na umieszczaniu fotografii ulubionych miejsc na Instagramie (z hasztagiem #myfeelgoodplace). Zdjęcia można również przesyłać bezpośrednio na stronę internetową Goodyeara lub na Facebooka firmy. Wszystkie zdjęcia będzie można znaleźć na cyfrowej platformie My Feel Good Place. Nagrodą główną w konkursie jest sponsorowany przez koncern bilet lotniczy dookoła świata.

1) Internetowa ankieta Omnibus (CAWI) przeprowadzona przez IPSOS w marcu 2015 r. Badanie przeprowadzono we Włoszech, Francji i Niemczech na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych w wieku od 16 do 70 lat (do 75 lat we Francji)

2) “Żyć szczęśliwie”, Raport z badań TNS Polska, lipiec 2013 r., www.tnsglobal.pl

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń