2015-05-06

Czujnik hamowania awaryjnego

 

Systemy hamowania awaryjnego to jedne z najskuteczniejszych rozwiązań wspomagających kierowcę w czasie jazdy samochodem. Dzięki kamerze stereo Boscha, po raz pierwszy, możliwe jest hamowanie awaryjne w oparciu o dane przez nią przesyłane. Zwykle niezbędny jest do tego czujnik radarowy lub kombinacja czujnika radarowego i czujnika wideo.

- Kamera stereo firmy Bosch jako rozwiązanie z pojedynczym czujnikiem sprawia, że różne funkcje wspomagające kierowcę stają się dostępne we wszystkich klasach pojazdów - powiedział dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch. Land Rover oferuje kamerę stereo wraz z asystentem hamowania awaryjnego w nowym modelu Discovery Sport jako wyposażenie seryjne. System powstaje w ścisłej współpracy z inżynierami koncernu Land Rover.

Gdy kamera w samochodzie rozpozna pojazdy jadące z przodu jako przeszkodę, to uruchomi się system hamowania awaryjnego, który przygotowuje manewr hamowania. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały, system uruchamia pełne hamowanie. Efektywność tego rozwiązania potwierdził test Euro-NCAP, w którym model Discovery Sport w kategoriach hamowania awaryjnego w ruchu miejskim i poza miejskim (AEB city, AEB interurban) uzyskał ocenę „dobry”. Ostatecznie samochód ukończył test z pięcioma gwiazdkami, a w kategorii „wsparcie bezpieczeństwa” uzyskał jeden z najlepszych wyników w 2014 r.

Nowy model Land Rovera oferuje na bazie kamery stereo Bosch, oprócz systemu hamowania awaryjnego, także inne funkcje wspomagające kierowcę. Należy do nich na przykład system rozpoznawania znaków drogowych, który informuje o aktualnie obowiązującym ograniczeniu prędkości. Inną funkcją jest ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu. Wibracjami na kole kierownicy informuje on kierowcę o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu.

Kamera firmy Bosch za pomocą jasnych obiektywów i czujników obrazu, rejestruje poziome pole widzenia o kącie 50 stopni i oferuje ponad 50-metrowy zasięg pomiarów w technice 3D. Dzięki przestrzennemu wykrywaniu obiektów pozwala obliczyć na przykład odległość od pojazdu jadącego z przodu wyłącznie w oparciu o sygnały wideo. D. Hoheisel dodał, że dzięki funkcji przetwarzania obrazu w 3D stanowi ona również istotny element na drodze do „zautomatyzowania jazdy”.

Kamera stereo marki Bosch to obecnie najmniejsze tego typu urządzenie na rynku, przeznaczone do stosowania w motoryzacji. Producenci pojazdów mogą więc bardzo łatwo wbudować kamerę w wewnętrzne lusterko w samochodzie przy niewielkim pogorszeniu widoczności.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń