W miniony piątek, 24 kwietnia br., odbyła się IV Konferencja Valeo Service Eastern Europe pod hasłem „Nowe perspektywy Valeo”. Podczas spotkania francuska firma, produkująca części samochodowe na rynek pierwotny i wtórny, podsumowała swoje działania w 2014 r. i zapoznała uczestników z nowymi projektami. Była to również okazja do wręczenia wyróżnień dla dystrybutorów za wkład w promowanie nowego asortymentu w 2014 r.
Na konferencję zaproszono 50 gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele kluczowych firm dystrybucyjnych w Polsce. Przedstawiciele koncernu podsumowali działania w zakresie rozwoju nowych produktów w 2014 r. Miniony rok był ważnym okresem dla Valeo, ze względu na to, że obszar funkcjonowania powiększył się o pięć kolejnych krajów: Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię. Obecnie producent ma pod swoimi skrzydłami 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto firma konsekwentnie rozwija ofertę dla rynku aftermarket, która została wzbogacona o ponad 3500 nowych numerów referencji. W 2014 r. nowe produkty stanowiły ponad 12 proc. całego jej obrotu.
W tym roku natomiast oferta powiększy się m.in. o nowe wycieraczki First Hybrid, rozruszniki ReStart, alternatory i-StARS oraz zestawy rozrządu z pompą wody. Coraz większą popularność zdobywają filtry kabinowe ClimFilter Supreme z polifenolem, które są doskonałym rozwiązaniem dla alergików. Są to jedyne na rynku produkty z udokumentowaną skutecznością w walce z alergenami, potwierdzoną certyfikacją dwóch niezależnych laboratoriów. Ostatnie testy przeprowadzone w warunkach naturalnych pod egidą RNSA potwierdzają 95 proc. skuteczność w neutralizacji alergenów (certyfikacja 2015). Nowości obejmą również kolejne zestawy sprzęgieł do samochodów ciężarowych wyposażonych w jednostki napędowe spełniające normy Euro 6.
Optymizmem mogą nastrajać także wyniki francuskiego koncernu osiągnięte w I kwartale 2015 r. Firma uzyskała 3,58 mld euro przychodów ze sprzedaży, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem. Wartość sprzedaży części na pierwsze wyposażenie wzrosła o 16 proc. Największe wzrosty w zakresie części na pierwszy montaż odnotowano w Chinach (+ 15 proc.). Zarówno w Europie, Afryce, jak i obu Amerykach firma osiągnęła wzrost sprzedaż od kilku do kilkunastu procent.
(ik)
Źródło i fot. Valeo