2015-04-27

Michelin - bilans za I kwartał

 

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2015 r. Grupa Michelin uzyskała wynik sprzedaży netto na poziomie 5 miliardów euro, a także 1,5 proc. wzrost wolumenu sprzedaży ponad rynek. Firma potwierdza również swoje cele wzrostu sprzedaży na poziomie porównywalnym do wzrostu całego rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów operacyjnych, przed wyłączeniem zdarzeń jednorazowych i efektów kursów walutowych.

Opony osobowe i dostawcze - pierwsze wyposażenie

W ujęciu całościowym rynek oryginalnego wyposażenia w Europie wzrósł o 2 proc. W zachodniej części kontynentu poprawa wyniku wyniosła 6 proc., głównie za sprawą wzrostu liczby nowych samochodów. Na wschodzie zanotowano spadek o 19 proc., który był wynikiem trudnej sytuacji gospodarczej i walutowej. W Ameryce Północnej odnotowano wynik lepszy o 2 proc., natomiast w Ameryce Południowej odnotowano wynik słabszy o 13 proc. Popyt na rynku azjatyckim (z wyłączeniem Indii) był stabilny.

Opony osobowe i dostawcze - rynek wymiany

W Europie na rynku wymiany odnotowano wynik słabszy o 1 proc. r/r. W zachodniej części kontynentu popyt wzrósł o 2 proc., z wyłączeniem Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie odnotowano pogorszenie wyników. Na wschodzie Europy widoczny był natomiast spadek o 15 proc. spowodowany polityczną i ekonomiczną sytuacją w Rosji i na Ukrainie. W Ameryce Północnej popyt zmniejszył się o 6 proc., a w Azji (z wyłączeniem Indii) o 2 proc. Na terenie Ameryki Południowej odnotowano wzrost na poziomie 2 proc.

Opony ciężarowe - pierwsze wyposażenie

Rynek oryginalnego wyposażenia w Europie pozostawał stabilny w I kw. 2015 r. Popyt w zachodniej części kontynentu, pomimo spowolnienia gospodarki, wzrósł o 4 proc., podczas gdy w Europie Wschodniej odnotowano 24 proc. spadek spowodowany trudną sytuacją geopolityczną i ekonomiczną. W Ameryce Północnej rynek wzrósł o 21 proc., co jest efektem zwiększonej produkcji pojazdów ciężarowych. W Azji, bez uwzględniania Indii, popyt na opony radialne i diagonalne spadł o 17 proc. Największy spadek odnotowano na rynku Ameryki Południowej, bo aż o 37 proc.

Opony ciężarowe - rynek wymiany

Europejski rynek wymiany skurczył się o 10 proc. W zachodniej części kontynentu odnotowano spadek na poziomie 1 proc., natomiast na wschodzie Europy o 24 proc., co jest efektem skomplikowanej sytuacji w Rosji. W Ameryce Północnej rynek wzrósł o 3 proc. Natomiast na terenie Ameryki Południowej i Azji (z wyłączeniem Indii) odnotowani spadki - odpowiednio o 3 i 4 proc.

Grupa Michelin potwierdza swoje cele wzrostu sprzedaży na poziomie porównywalnym do wzrostu całego rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów operacyjnych, przed wyłączeniem zdarzeń jednorazowych i efektów kursów walutowych. Oczekuje się, że niskie ceny surowców będą mieć korzystny wpływ na całoroczny wynik w wysokości ok. 600 milionów euro. Pozytywny efekt rozliczenia kursów walutowych może wynieść w całym 2015 r. ok. 350 milionów euro.

Na najbliższy okres 18-24 miesięcy Grupa Michelin planuje przeprowadzenie programu skupu akcji własnych o wartości 750 milionów euro.

(ik)

Źródło i fot. NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń