Koncern Hella, producent oświetlenia samochodowego, przez dziewięć miesięcy roku obrotowego 2014/2015 znacząco zwiększył sprzedaż i zyski. Firma odnotowała 7-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem (do 4,218 miliardów euro).
Lepsze wyniki w III kwartale roku obrotowego 2014/2015, oznaczają poprawę w porównaniu do II kwartału. Spółka przekroczyła średnie wyniki na globalnym rynku motoryzacyjnym. W tym samym okresie zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 14 proc. (do 309 mln euro), natomiast w ub. roku wynosił 271 mln euro. Odpowiada to skorygowanej o 7,3 proc. marży EBIT (w ub. roku 6,9 proc.).
Korzystne wyniki finansowe dostawcy oświetlenia w trzecim kwartale roku obrotowego są kontynuacją działań podjętych w poprzednich okresach, które skupione były głównie na wydajności firmy w branży motoryzacyjnej. Poza ogólną poprawą sytuacji spółki na rynku w Europie Zachodniej, biznes motoryzacyjny został wzmocniony poprzez silne pozycjonowanie marki wśród niemieckich producentów premium OEM, a także dzięki rozwojowi w dziedzinie wysokiej jakości technologii LED oraz komponentów elektronicznych. Przez dziewięć miesięcy sprzedaż marki wzrosła o 8,3 procent (do 3,1 miliardów euro), czyli dokładnie tyle, ile w ubiegłym roku. Natomiast wzrost zewnętrzny (bez sprzedaży wewnątrz biznesowej) wyniósł 10 procent.
Sprzedaż na rynku części zamiennych również wzrosła o 7 proc. w ciągu ostatniego kwartału. W tym przypadku decydującym czynnikiem był progres sprzedaży hurtowej i w stacjach kontroli pojazdów w Europie Wschodniej oraz Północnej. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2014/2015, Hella zwiększyła sprzedaż o 0,6 procent (do 861 milionów euro).
Koncern spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2014/2015.
(ik)
Źródło i fot. Hella