Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon na oryginalne wyposażenie, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Opony tej marki można było podziwiać na samochodach pokazowych wielu europejskich marek prezentowanych podczas tegorocznych targów Genewa Motor Show.
W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut - od samochodów kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich, w tym po raz pierwszy z chińskimi producentami.
Niemiecki koncern uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach Genewa Motor Show 2015. Ogumienie tej marki można było podziwiać w autach, takich jak: Opel, Peugeot, Renault czy Skoda. Continentale stanowiły także wyposażenie tegorocznych nowości targowych, m.in. modelu Audi R8 e-tron, A3 e-tron oraz hybryd Mercedesa klasy V.
- Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych - powiedział Karlheinz Evertz, który w Continentalu kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. - Opracowywanie modeli opon do tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy.
Produkty tej marki zyskały uznanie również amerykańskich producentów. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Wytwarzając opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.
(ik)
Źródło i fot. Continental