2015-03-23

Dwieście flot w Conti360º

 

Operatorzy flot pojazdów ciężarowych stale dążą do optymalizacji kosztów prowadzenia działalności przy zachowaniu maksymalnej wydajności przedsiębiorstwa. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, Continental oferuje kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia w ramach programu Conti 3600 Fleet Services. Po 5 latach funkcjonowania programu należy do niego już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.

Przy ograniczaniu kosztów funkcjonowania firmy, istotne jest odpowiednie zarządzanie stanem technicznym pojazdów tak, aby ich potencjalne awarie nie generowały dodatkowych kosztów. Przydatna może być m.in. stała kontrola stanu ogumienia we flocie. Kompleksowe zarządzanie ogumieniem operatorzy flot mogą powierzyć specjalistom, np. w ramach programu Conti3600 Fleet Services.

Pięć obszarów działania

Zarządzanie ogumieniem we flocie składa się z wielu różnych działań. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest właściwy dobór opon. Następnie, w okresie eksploatacji należy kontrolować m.in. głębokość bieżnika i poziom ciśnienia, które ma bezpośredni wpływ na ilość spalanego paliwa. W razie awarii konieczna jest szybka reakcja i przywrócenie mobilności tak, aby nie powodować przestoju w realizacji zleceń.

Aby ułatwić to zadanie, niemiecki koncern oferuje rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Moduł ContiFitmentService oferuje doradztwo zakupowe oraz montaż opon, ContiFleetCheck zapewnia okresowe przeglądy ogumienia, ContiCasingManagement umożliwia zarządzanie zużytymi oponami, ContiBreakdownService zapewnia obsługę w momencie awarii, a całość dopełnia ContiFleetReporting, w ramach którego oferowana jest kompleksowa analiza danych dotyczących zakupionych opon oraz wszystkich kosztów związanych z ich serwisem. Klient może dowolnie skonfigurować zakres usług i dostosować go w pełni do swoich potrzeb.

Co wybierają klienci?

Największą popularnością cieszy się moduł ContiFitmentService, ponieważ firmy transportowe cenią doradztwo w zakresie doboru opon. Coraz popularniejsza staje się także usługa ContiFleetCheck, dzięki której menedżerowie otrzymują pełną informację na temat ogumienia floty. Przejrzystość danych pozwala na kalkulację kosztów związanych z zakupem ogumienia i jego serwisem oraz umożliwia racjonalne planowanie wydatków.

Program Conti3600 Fleet Services został zapoczątkowany w 2010 r. Obecnie usługa dostępna jest w 15 krajach Europy - w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Polsce, na Słowacji, w Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Irlandii i na Węgrzech. Continental zapewnia serwis awaryjny w 22 krajach Europy, a w kolejnych latach będzie rozszerzany na pozostałe kraje europejskie.

Conti3600 w liczbach:

  • ponad 200 współpracujących flot na terenie Polski
  • ponad 100 warsztatów Conti3600 w Polsce
  • 15 krajów Europy objętych programem
  • serwis awaryjny dostępny w 22 krajach Europy.

(ik)

Źródło i fot. ConTrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń