Początek 2015 r. to dobry okres dla sprzedaży samochodów hybrydowych japońskiej marki. W styczniu, lutym i marcu hybrydowe modele Toyoty były wybierane zarówno przez klientów indywidualnych, małe i średnie firmy, jak i duże floty.
Toyota jest jedną z nielicznych firm na rynku, która konsekwentnie realizuje strategię hybrydową. Po tego typu rozwiązanie sięgają nowe grupy odbiorców i to nie tylko w Europie, ale także w naszym kraju. Koncern oferuje już 6 modeli hybrydowych, do tego w najczęściej wybieranych segmentach.
W całym 2014 r. co piąty sprzedany w naszym kraju Auris był hybrydą. Po pierwszych dwóch miesiącach br. udział wersji hybrydowej Aurisa wzrósł do 25 proc. - już co czwarty samochód wykorzystuje taki rodzaj napędu.
Toyota Auris Hybrid
Analiza rejestracji nowych samochodów przez firmy pokazuje, że napęd hybrydowy jest obecnie wybierany w Aurisie częściej niż diesel: w styczniu i lutym br. przedsiębiorstwa zarejestrowały 298 Aurisów Hybrid i 287 Aurisów z silnikami diesla.
Zalety takiego rozwiązania doceniają także klienci indywidualni. W tym miesiącu Aurisy Hybrid cieszą się sporym powodzeniem - wyprzedziły w zamówieniach indywidualnych zarówno wersje benzynowe, jak i diesla. Marzec będzie tym samym pierwszym miesiącem w historii Toyoty w Polsce, w którym napęd hybrydowy okaże się najczęściej wybieraną wersją w modelu Auris.
Japoński koncern zebrał w 2015 r. już niemal 1000 zamówień na samochody z napędem hybrydowym.
(ik)
Źródło i fot. Toyota