Bridgestone poszerza ofertę opon motocrossowych o nowy model BattleCross X20 na miękkie podłoże. Opona została zaprojektowana we współpracy z profesjonalnymi zawodnikami startującymi w najbardziej prestiżowych zawodach motocrossowych. Dzięki zastosowaniu technologii Castle Block™ i nowego wzoru bieżnika udało się poprawić trakcję oraz przyczepność w zakrętach.
BattleCross X20 to kontynuacja serii X30 na średnie i twarde podłoże oraz X40 na twarde podłoże. W 2014 r. obydwa modele wzbudziły spore zainteresowanie wśród zawodników i ekspertów z branży. Opona X20 oferuje wyjątkową przyczepność, co z pewnością docenią zarówno motocykliści startujący w zawodach mistrzowskich, jak i początkujący.
Nowe ogumienie posiada zmodyfikowany układ kostek bieżnika, który wyróżnia zwiększona sztywność i dodatkowe elementy boczne, które zapewniają lepszą przyczepność w zakrętach, na błotnistych czy piaszczystych trasach. Dodatkowo dzięki opracowanej przez Bridgestone technologii Castle Block™ opona ma więcej krawędzi, co skutkuje lepszą trakcją na twardszych nawierzchniach i przekłada się na wyższe osiągi na zróżnicowanym terenie.
Przeprowadzone przez koncern testy na torze* pokazują, że w porównaniu z poprzednimi bieżnikami M203/204 motocykl wyposażony w komplet opon BattleCross X20 charakteryzuje się zwiększoną trakcją i przyczepnością w zakrętach na miękkiej i średnio twardej nawierzchni.
Nowe opony będą dostępne w rozmiarze 80/100-21 na przednie koło oraz w trzech rozmiarach na tylne koło: 110/100-18, 100/90-19 oraz 110/90-19. Koncern planuje stopniowe wprowadzanie nowych modeli do sprzedaży na terenie Europy w maju 2015 r.
* Testy przeprowadzone podczas Mistrzostw Japonii w Motocrossie w 2014 r.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone