Miesięcznik Auto Motor i Sport ogłosił zwycięzców 21. plebiscytu „Best Cars 2015". Konkurs odbył się równocześnie w 12 krajach europejskich, a także w Chinach, Meksyku i Brazylii. W polskim głosowaniu na najlepsze auta udział wzięło 6721 czytelników, którzy wybierali spośród 386 modeli seryjnych, dostępnych w oficjalnych sieciach dystrybucji w Europie. Polacy wyróżnili aż siedem samochodów marek należących do grupy Fiat Chrysler Automobiles.
Niekwestionowanym zwycięzcą plebiscytu w Grupie FCA została marka Alfa Romeo, której czytelnicy przyznali pierwsze miejsce w kategorii „stylowy wygląd”. Aż 44 proc. uczestników konkursu oddało głos na Alfę Romeo, przedkładając jej wyrafinowany włoski design nad stylistykę samochodów niemieckich. W kategorii „samochody kompaktowe” na podium po raz piąty znalazł się model Giulietta. Polacy cenią ten model m.in. za sportowe podwozie i układ jezdny stworzone do szybkiego i precyzyjnego pokonywania zakrętów oraz aż dziewięć możliwych konfiguracji jednostek napędowych o mocach do 240 KM.
W kategorii „samochodów sportowych” za najlepsze auto z modeli przystępnych cenowo uznano Alfę Romeo 4C. To supersportowe coupé nawiązuje do historii wyścigowych sukcesów firmy, a pod lekkim nadwoziem, kryje wnętrze stworzone w stylu wyścigowym oraz sportowy charakter z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. We wspomnianym konkursie sukces osiągnęła też Alfa Romeo 4C Spider. Choć model ten nie trafił jeszcze do oficjalnej sprzedaży, znalazł się najwyżej w kategorii „kabriolety”.
Uznanie polskich czytelników od lat też zdobywa rodzina Fiata 500, która od dnia premiery nowej „pięćsetki" w 2007 r., regularnie pojawia się na podium plebiscytu „Best Cars”. W tegorocznej edycji sportowy Abarth 500 ponownie zajął drugie miejsce wśród „samochodów najmniejszych”.
W segmencie „auta klasy średniej wyższej” należące do FCA Maserati z modelem Ghibli zdetronizowało niemiecką konkurencję, ponownie plasując się na najwyższym stopniu podium. Również topowy Maserati Quattroporte zachował wysokie - trzecie miejsce w kategorii „samochody luksusowe”.
Z kolei najmocniejsze (963 KM) i najszybsze drogowe Ferrari w historii - LaFerrari, które do 100 km/h rozpędza się w 3,0 s i osiąga prędkość 350 km/h - znalazło się na drugim miejscu w kategorii „samochodów sportowych”.
(ik)
Źródło i fot. Fiat