Dunlop wprowadza na rynek nowe opony TrailSmart zaprojektowane z myślą o nowoczesnych motocyklach terenowych. Nowe ogumienie wyróżnia się doskonałą przyczepnością na mokrej i suchej nawierzchni, co zapewni odpowiednie prowadzenie na utwardzonej drodze, jak i poza nią.
Model TrailSmart powstał w oparciu o technologie zastosowane w oponie DunlopTrailmax TR91, równocześnie zaspokajając stale zmieniające się potrzeby wielbicieli jazdy terenowej. Amatorzy tego rodzaju jazdy oczekują osiągów znanych z wcześniejszych modeli klasy super trail, dobrego zachowania w każdych warunkach oraz komfortu umożliwiającego pokonywanie długich dystansów.
Wyjątkową przyczepność na mokrej nawierzchni udało się osiągnąć dzięki nowej mieszance o wysokiej zawartości krzemionki oraz rzeźbie bieżnika, zawierającej poprzeczne żebra. Natomiast zwiększona przyczepność na nawierzchni suchej to zasługa zoptymalizowanego współczynnika nacięć. Ponadto opony TrailSmart oferują odpowiednie właściwości podczas jazdy na nieutwardzonej nawierzchni.
Inżynierowie koncernu zadbali również o rozwiązania wydłużające przebiegi. Są to m.in. zoptymalizowany rozstaw i zrównoważona sztywność bloków bieżnika oraz szerokość rowków. Zastosowane rozwiązania przekładają się na wydłużenie średnich przebiegów o około 14 proc1.
Opony TrailSmart będę wprowadzane na rynek stopniowo do kwietnia br. w następujących rozmiarach:
1) Wydłużenie przebiegów w porównaniu do poprzedniego modelu, potwierdzone wynikiem zewnętrznych testów, przeprowadzonych przez MTS (ES) w lipcu 2014 r., rozmiary 110/80 R19 i 150/70 R17; motocykl BMW R1200 GS.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear