Niemiecki koncern motoryzacyjny został uznany za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku i otrzymał tytuł Superbrands 2014/15. Firma Continental zwyciężyła także w rankingu z okazji 50-lecia testów przeprowadzanych przez „Auto Motor und Sport” i została nagrodzona tytułem „Generalnego Zwycięzcy”.
Superbrands to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez środowisko marketingowe markom, które osiągnęły rynkowy sukces. Tytuł nadawany jest przez niezależną organizację The Superbrands Ltd., działającą w ponad 80 krajach już od 20 lat. Głównym założeniem przedsięwzięcia jest promocja sukcesów odnoszonych przez najsilniejsze i najbardziej rozpoznawalne na polskim rynku marki konsumenckie i biznesowe, będące liderami w swoich kategoriach.
Wspomniany tytuł przyznawany jest na podstawie analizy ponad 2 400 marek konsumenckich w 110 kategoriach pod kątem ich znajomości i skłonności do polecania przez konsumentów, wielkości sprzedaży czy wysokości budżetów reklamowych. Badanie prowadzi ARC Rynek i Opinia na ogólnopolskiej próbie ponad 15 tys. respondentów. Następnie marki poddawane są ocenie Rady Marek - niezależnej grupy ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy, którzy określają wizerunkową siłę marki.
Najlepsza w Polsce i w Europie
Niemiecka marka zwyciężyła też w rankingu redakcji „Auto Motor und Sport” przygotowanym z okazji 50. rocznicy przeprowadzania przez magazyn testów opon. Redakcja podliczyła punkty zdobyte w każdym z testów, przyznając 3 punkty dla zwycięzcy, 2 punkty za drugie miejsce i 1 punkt za trzecie. Opony marki Continental aż 41 razy stanęły na podium, w tym 15 razy zwyciężyły w testach, a 16 razy zajęły 2. miejsce.
(ik)
Źródło i fot. Continental