Osobowe, SUV, 4x4

 

 

Opony osobowe - zimowe

TOYO

Open Country W/T

To opona zimowa produkowana w Japonii. Posiada asymetryczny wzór bieżnika z poprawionymi parametrami hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach. Zwiększony komfort podróżowania i asymetryczny bieżnik o dużej funkcjonalności. Poprawiona kierowalność na śniegu i mokrej nawierzchni. www.boma.pl

 

Opony wyścigowe

DUNLOP

Nowa linia opon GT

Inżynierowie Dunlopa zaprojektowali całkowicie nową linię opon wyścigowych, przeznaczonych do rozwijającej się kategorii samochodów GTE, biorących udział m.in. w wyścigach Mistrzostw Świata FIA w jeździe na wytrzymałość (WEC). Konstrukcja nowego ogumienia po-wstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas startów w tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans i klasie VLN. Zespoły GTE i VLN GT3 jako pierwsze sprawdziły możliwości nowej linii opon, testując je na torze Aragon. Nowa linia opon do samochodów GTE łączy wysoką jakość ze stabilnością parametrów i trwałością. Dzięki temu opony doskonale pomagają w jeździe różnym modelom samo-chodów wyścigowych. Dodatkową zaletą są udoskonalenia w zakresie tylnego profilu i składu mieszanki, które zapewniają kierowcom większe poczucie pewności w czasie hamowania oraz stabilność podczas zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości. Pierwsze testy - przeprowadzone z różnymi samochodami, wykorzystywanymi obecnie w wyścigach ELMS, takimi jak BMW, Ferrari i Porsche - pokazały, że nowa linia opon to duży krok naprzód. Po raz pierwszy od zmiany przepisów ograniczających wybór opon do jednej marki, Dunlop i ELMS porozumieli się również w sprawie wprowadzenia opony typu pośredniego. Pomoże to zmniejszyć koszty ponoszone przez zespoły, które nie będą już musiały zużywać opon „mokrych” na częściowo suchej nawierzchni ani ryzykować jazdy na oponach typu slick na wilgotnym torze.

Zobacz cały numer PO 12/129 (Grudzień 2015)

 


 

Opony zimowe i całoroczne

GOODYEAR

Vector 4Seasons Gen-2

Nowa opona Goodyeara zwyciężyła w najnowszym teście magazynu „Auto Bild” i zdobyła pierwsze miejsce w niezależnym teście TÜV pod względem hamowania na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie. Vector 4Seasons Gen-2 to druga generacja uznanych przez klientów opon wielosezonowych Goodyear. Połączenie zimowych osiągów i doskonałych parametrów letnich pozwala kierowcom sprostać najtrudniejszym warunkom drogowym w Europie przez cały rok. Opona zaraz po debiucie na rynku zaskarbiła sobie uznanie ekspertów. W najnowszym rankingu niemieckiego czasopisma „Auto Bild” zdobyła pierwsze miejsce. Została też liderem w teście hamowania na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie, przeprowadzonym na zlecenie Goodyeara przez niezależną organizację TÜV. W teście „Auto Bild” opona Vector 4Seasons Gen-2 (rozmiar 195/65 R15 91H) wyróżniała się wszechstronnością, najlepszym prowadzeniem na mokrej drodze, najwyższą odpornością na aquaplaning oraz najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki niskim oporom toczenia imponowała też doskonałą efektywnością paliwową, jak również najdłuższą żywotnością. Na śniegu ogumienie wyróżnia się krótszą o 8 proc. drogą hamowania. W tych samych testach, opona wykazała się także krótszą o 6 proc. drogą hamowania na mokrej drodze i o 9 proc. na lodzie. Nagrodzone opony Goodyear Vector 4Seasons drugiej generacji są dostępne w sprzedaży detalicznej na wszystkich najważniejszych rynkach Europy. Do stycznia przyszłego roku linia opon, obejmująca obecnie 43 rozmiary, wzbogacona będzie jeszcze o trzy modele Run On Flat. Nowa generacja z czasem zastąpi poprzedni model dostępny na rynku. Więcej informacji na www.goodyear.eu/pl_pl/

 

NEXEN

Winguard Snow’G WH2

To opona zimowa koreańskiego producenta. Jest to całkowicie nowy produkt skierowany do aut kompaktowych i średnich. Kierunkowy bieżnik z wysokim kątem rowków w strefie centralnej daje świetne hamowanie i kierowalność na śniegu, a zoptymalizowana mieszanka zapewnia dobre osiągi na śniegu oraz mokrej nawierzchni. W oponie zastosowano szereg innowacji poprawiających osiągi, między innymi: lamele 3D Zigzag zapewniające stabilność na suchej nawierzchni, agresywne krawędzie klocków poprawiające przyczepność na śniegu oraz łącznik barkowy zwiększający stabilność i wykluczający nieregularne zużycie opony. Winguard Snow’G WH2 dostępna jest w 32 rozmiarach od 14 do 17 cali, profilu od 50 do 70, oraz szerokości od 165 do 225. Więcej na int.nexentire.com

Zobacz cały numer PO 11/128 (Listopad 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń