Pomimo tego, że 2014 rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej, wykazał jednak rosnącą stabilność. W związku z tym, że wzrosła też produkcja opon, firmy zdecydowały się na spore inwestycje.
Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego w Polsce w minionym roku wyprodukowały ponad 35,6 mln opon, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o 2,9 mln w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Produkcja ogumienia to istotny element całego przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Warto podkreślić, że od 1995 r. inwestycje przekroczyły 7,7 mld zł. Tylko w 2014 r. zainwestowano w tym sektorze ponad 526 mln zł.
- Liczba pojazdów w naszym kraju ciągle rośnie, a produkowane opony są przeznaczane w dużej mierze na eksport. Dobre wyniki sprzedaży firm członkowskich bardzo nas cieszą - powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
W pierwszej połowie 2014 r. odnotowano w Polsce wzrost sprzedaży ogumienia letniego i wyraźny spadek ilości sprzedanych opon zimowych, co wpłynęło na ogólny bilans sprzedaży na krajowym rynku. Była ona mniejsza niż w latach ubiegłych. Łagodna zima oraz niska świadomość kierowców dotycząca bezpieczeństwa, wynikającego ze zmiany opon na zimowe przy temperaturach poniżej 7oC, to zdaniem P. Sarneckiego główne przyczyny takiego wyniku.
(ik)
Źródło i fot. PZPO