Włoski koncern oponiarski po raz kolejny weźmie udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowy w Genewie, który rozpocznie się 5 marca. Na ekspozycji firmy prezentowana będzie m.in. innowacyjna technologia Seal Inside. Produkty Pirelli będą też obecne na stoiskach innych koncernów - wybrane modele samochodów, m.in. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce - będą prezentowane na oponach tej marki.
Nowe homologacje Pirelli
W 2014 r. włoski koncern zdobył 266 nowych homologacji, z których 213 pochodziło z sektorów premium i prestiż. W porównaniu do 2013 r. uzyskano wzrost na poziomie 6 proc. Spośród tej liczby 118 otrzymało specjalne oznakowanie na ścianie bocznej opony, które wskazuje, że są one szyte na miarę dla konkretnego producenta samochodów. Łącznie, homologacje Pirelli osiągnęły rekordową liczbę 1846 na całym świecie. Dowodem tego będą liczne stoiska na 85. Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, na których wspomniany model Lamborghini oraz najnowsza generacja SUV-ów zostanie zaprezentowana na oponach Pirelli.
Istotnym aspektem tegorocznej wystawy będzie prezentacja najbardziej znanych na świecie marek typu SUV, od Audi Q7, który ma tu swój europejski debiut, do Audi Q3 po liftingu, nie wspominając nowego, zaawansowanego technologicznie Volvo XC90 czy BMW X5M i X6M. Wszystkie te marki wybrały opony Pirelli Scorpion (w tym również Scorpion Verde lub model All Season) a także opony P Zero, po to by skutecznie przełożyć całą moc auta i zapewnić maksymalną przyczepność.
P Zero do najnowszej generacji supersamochodów
Po prezentacji w grudniu ubiegłego roku Lamborghini Aventador LP 700-4 Pirelli Edition, kolejny rozdział legendarnej już współpracy pomiędzy Lamborghini i Pirelli zostanie zaprezentowany w Genewie. Nowy model tej marki jest wyposażony wyłącznie w opony P Zero. Ten najnowszy supersamochód wywodzi się z Sant'Agata Bolognese i ma swój światowy debiut w Genewie. Auto wyposażone będzie w ogumienie P Zero Corsa umożliwiające mu przeniesienie ekstremalnej mocy na drogę.
Technologia Seal Inside
Nowa technologia Pirelli jest częścią szeregu rozwiązań, które definiują filozofię koncernu jako „Rozszerzona Mobilność". Opony włoskiego producenta są nie tylko na oryginalnym wyposażeniu wielu nowych Volkswagenów (od Tourana debiutującego w Genewie do Passata zaprezentowanego w zeszłym roku w Paryżu). Technologia będąca kontynuacją strategii premium obecna jest także w najnowszym produkcie Pirelli: Cinturato All Season, opony całorocznej, która w styczniu została wprowadzona na rynek europejski.
Rozwiązanie „Seal Inside” pozwala kierowcy kontynuować jazdę samochodem bez utraty ciśnienia w oponie w przypadku jej przebicia nawet do 4 mm. Gdy taka sytuacja nastąpi, środek uszczelniający wewnątrz opony krzepnie wokół przedmiotu, który przebił oponę, zapobiegając wydobywaniu się powietrza. Gdy element, który przebił oponę zostanie wydobyty środek uszczelniający rozszerza się i wypełnia lukę. Dzięki temu możliwe jest bezpieczne kontynuowanie jazdy.
(ik)
Źródło i fot. PR Kwadrat