Producent ogumienia zaprezentował we Francji pierwszą letnią oponę posiadającą jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF Oznacza to, że model ten może być używany zimą również w krajach, gdzie ogumienie zimowe jest obowiązkowe.
Michelin CrossClimate jest pierwszą letnią oponą homologowaną do użytku w warunkach zimowych. W przeciwieństwie do modeli całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, produkt francuskiego producenta uzyskał najwyższą klasę „A” w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu zaawansowanych elastomerów.
Nowa opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad modelami całorocznymi dostępnymi na rynku - między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.
Wyjątkowe właściwości opony CrossClimate to efekt połączenia trzech zaawansowanych technologii:
1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:
2. Połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:
3. Połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach, które zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.
Nowy model CrossClimate nie jest oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Dowodem tego jest m.in. uzyskanie najwyższej klasy w ramach przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych.
Konstrukcja nowego modelu odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. Michelin CrossClimate przeznaczona jest dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.
W maju br., po wejściu na rynek, nowy model będzie dostępny w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016.
(ik)
Źródło i fot. NBS Communications