Wycieraczki płaskie Bosch Aerotwin Multi-Clip zwyciężyły w tegorocznym teście organizowanym przez niemiecki automobilklub ADAC, osiągając całkowitą ocenę 2,0 (w skali od 1 do 6, gdzie 1 jest wynikiem najlepszym). Z kolei produkty Bosch Twin Spoiler z wynikiem 2,2 zajęły drugie miejsce.
ADAC przetestował w sumie osiem wycieraczek pochodzących od różnych producentów, przeznaczonych do samochodu VW Golf IV. Wśród nich były cztery konwencjonalne wycieraczki przegubowe oraz cztery nowoczesne wycieraczki płaskie. Tylko trzy z ośmiu badanych wycieraczek zostały ocenione jako „dobre”.
Skuteczność wycierania szyby stanowiła 90 proc. w ogólnej ocenie, a więc była najważniejszym kryterium testu. Początkowo wycieraczki badano w stanie fabrycznie nowym, a następnie po 150 tys. cykli wycierania, jak również po wystawieniu na sztuczne światło słoneczne i w warunkach pracy ciągłej. Jakość wycierania badano zarówno przy temperaturze powyżej 20 °C, jak i poniżej - 10 °C.
Zwycięzca testu - wycieraczki Bosch Aerotwin Multi-Clip - osiągnęły najlepsze wyniki w prawie wszystkich kategoriach testu. Dopiero po symulacji ekspozycji na światło słoneczne i ciągłej pracy lepsze wyniki niż Aerotwin Multi-Clip uzyskały inne wycieraczki tej marki - Twin Spoiler. Ponadto wycieraczki Aerotwin jako jedyne otrzymały ocenę „dobrą” również przy symulowanej pracy zimą.
Produkty z gamy Aerotwin osiągają doskonałe wyniki dzięki specjalnej szynie stabilizującej Evodium, która jest optymalnie dopasowana do krzywizny szyby przedniej. Zapewnia to równomierne rozłożenie nacisku na danej powierzchni. Wykonane z dwóch materiałów pióro wycieraczek Twin i Aerotwin ma sprężystą część górną, odporną na ścieranie krawędź oraz powłokę poślizgową zmniejszającą siłę tarcia. Produkt jest wytrzymały i odporny na działanie ozonu.
Wycieraczki Twin Spoiler wyróżniają się szczególnie solidnym metalowym ramieniem, które jest zabezpieczone przed korozją i zwiększa odporność na działanie czynników atmosferycznych. Pióro jest wykonane z dwóch rodzajów gumy. Miękka guma w górnej części pióra zapewnia równomierną, cichą pracę, natomiast bardzo twarda guma na krawędzi pióra gwarantuje czyszczenie szyby bez pozostawiania smug przy niskim zużyciu produktu.
(ik)
Źródło i fot. Bosch