Włoski koncern oponiarski wprowadza na rynek nową oponę całoroczną, przy produkcji której zastosowano innowacyjną technologię Seal Inside. W momencie przebicia ogumienia w całej strefie bieżnika, rozwiązanie to umożliwia kierowcy dalszą jazdę bez konieczności wymiany koła. Nowe opony Cinturato All-Season powstały z myślą o rynku europejskim.
Wielosezonowy model włoskiego producenta przeznaczony jest dla kierowców poruszających się w umiarkowanej strefie klimatycznej, zwłaszcza w obszarach miejskich. Opona będzie dostępna w wersjach 15-, 16- i 17-calowych. Ogumienie ma gwarantować odpowiednie właściwości podczas jazdy w różnych warunkach pogodowych. Co istotne, opona posiada symbol płatka śniegu i trzech szczytów górskich, co potwierdza, że może być stosowana także zimą, na terenach, gdzie nie panują ekstremalne warunki.
Warto dodać, że model ten powstał w oparciu o technologię Seal Inside, która pozwala na natychmiastowe uszczelnienie miejsca przebicia opony, dzięki czemu utrzymywane jest właściwe ciśnienie w przebitej oponie, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo podczas dalszej jazdy. Polega to na tym, że tuż za bieżnikiem, warstwa żelu uszczelniającego blokuje wszystkie możliwe miejsca, w których powietrze może uciec, bez względu na to czy obiekt, który spowodował przebicie i przeniknął do karkasu pozostaje na miejscu czy też nie. Rozwiązanie to sprawia, że powietrze nie będzie się wydostawać z ogumienia.
Ryzyko jazdy ze spadkiem ciśnienia w oponie z technologią Seal Inside jest znacznie mniejsze. Należy jednak zwracać uwagę na stan ogumienia. Jeżeli opona zostanie przebita, a obiekt dalej znajduje się w oponie, należy go usunąć. Pozostający w niej np. gwóźdź może doprowadzić, podczas dłuższej jazdy, do większego uszkodzenia opony. Po usunięciu obiektu opona zostanie uszczelniona przez żel.
Pirelli zaprezentowało model Cinturato All-Season pod koniec stycznia br. na Sycylii. Miejsce prezentacji, nie zostało wybrane przypadkowo. Otóż na wspomnianej wyspie panują zróżnicowane warunki pogodowe, co doskonale komponowało się z nowym produktem koncernu i jego wielosezonowym zastosowaniem.
(ik)
Źródło i fot.: Tyrepress