Zespół Pachura Moto Center zrealizował kolejny nietypowy projekt - niedawno przygotował Mercedesa E63 AMG kombi, w którym pod maską zagościł zestaw kompresora. Auto wcześniej zostało poddane tuningowi firmy Brabus, który obejmował układ wydechowy cat-back i aluminiowe felgi. Zespół PMC skupił się jednak na potężnym silniku V8 oraz układzie napędowym.
Wspaniała V-ósemka AMG ma w sobie ogromny potencjał, a żeby w pełni go wydobyć zastosowano kompresor Kleemann. Zestaw ten jest dedykowany do silników M156, każda część od najmniejszej śruby aż do komory kompresora została specjalnie zaprojektowana i wykonana na maszynach CNC. Sprężarka w tym zestawie to Magnuson TVS2300 charakteryzująca się liniowym przebiegiem sprawności, niskimi stratami oraz relatywnie niską temperaturą pracy. Kompresor jest chłodzony cieczą z osobnego układu wyposażonego także w intercooler.
Aby osiągnąć maksymalne możliwości wspominanego kompresora wprowadzono zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne kolektory wydechowe AMG zostały zastąpione kolektorami Kleemann, które na obydwu rzędach cylindrów łączą się bezpośrednio 4 w 1. Kluczowym momentem było pierwsze odpalenie auta i dźwięk silnika przypominającego raczej modele wyścigowe niż tradycyjne.
Zespół dokonał odpowiednich pomiarów, z których wynika że moc maksymalna wynosi 705 KM, a moment obrotowy 880 Nm. Dla poprawy możliwości przeniesienia tej potężnej mocy na drogę, fabryczny mechanizm różnicowy został zastąpiony szperą Kleemann zaprojektowaną specjalnie dla E63 AMG.
To potężne kombi przy włączonych elektronicznych asystentach jazdy niewiele się różni od innych tego typu aut, jednak po wyłączeniu tych systemów zmienia się nie do poznania. Każdy nacisk na pedał gazu powoduje natychmiastowy uślizg tylnych kół, a siedząc za kierownicą takiego auta trzeba zachować szczególną ostrożność.
(ik)
Źródło i fot. Pachura Moto Center