Opony francuskiego producenta - Radial NZG Technology zostały wybrane jako wyposażenie najnowszego samolotu pasażerskiego Airbus A350-900. Pierwszy egzemplarz tej maszyny trafił już do linii lotniczych Qatar Airways.
Nowa opona Michelin została wykonana w technologii Radial NZG. W porównaniu z innymi modelami ogumienia radialnego charakteryzuje się ona mniejszą wagą oraz większą trwałością. Pozwala bowiem na wykonanie do 30 proc. więcej lądowań bez wymiany, a także jest bardziej odporna na uszkodzenia przez przedmioty mogące znajdować się na pasie startowym. Te cechy zmniejszają liczbę nieplanowanych napraw i zwiększają nośność ogumienia. Komplet ośmiu opon Michelin Radial NZG Technology ma taką nośność jak 9 standardowych opon radialnych.
- Firmy Michelin i Airbus wspólnie pracowały nad projektem tego samolotu. Naszym celem było zapewnienie innowacji w zakresie bezpieczeństwa, a także obniżenia kosztów użytkowania - mówi Frank Moreau, prezes Michelin Aircraft Tire.
Nowy model samolotu A350 XWB, który charakteryzuje poszerzony kadłub (Xtra Wide Body), wyznacza nowe standardy podróżowania i efektywności w swojej klasie. Blisko 70 proc. elementów nowego Airbusa zostało wykonanych z materiałów o niskiej masie, jak m.in. tytan, stopy aluminium, a także materiały kompozytowe stanowiące 53 proc. masy maszyny, z których zbudowano głównie kadłub i skrzydła.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii udało się zmniejszyć całkowitą masę samolotu i tym samym obniżyć zużycie paliwa o około 25 proc. Pierwszy lot z pasażerami wykonano w połowie grudnia 2014 r. na trasie z Tuluzy we Francji do Doha w Katarze. Wiodące linie lotnicze z całego świata złożyły już w sumie kilkaset zamówień na ten samolot.
Michelin pracuje nad oponami radialnymi dla samolotów od 1981 r. Przy projektowaniu i wytwarzaniu ogumienia firma ściśle współpracuje z przedstawicielami sektora lotniczego i aktualnie jest dostawcą opon pierwszego wyposażenia wielu modeli.
(ik)
Źródło i fot. NBS Communications