Fiat Auto Poland podsumował sprzedaż samochodów na polskim rynku w 2014 r. Jak się okazało w minionym roku sprzedano w Polsce 21600 nowych samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, w tym:
Marka Fiat Professional utrzymała pozycję lidera w sprzedaży samochodów dostawczych na rynku polskim. W 2014 r. zarejestrowano 10589 pojazdów Fiat Professional (+7 proc.) i uzyskano udział w rynku równy 23,3 proc. Oznacza to, że niemal co czwarty nowy samochód dostawczy, który wyjechał z salonów na polskie drogi to auto marki Fiat Professional. Ponadto Ducato to już od 8 lat najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Polsce. W 2014 r. zarejestrowano 6906 egzemplarzy tego modelu, czy więcej o 14,1 proc. niż w 2013 r.
W Polsce w minionym roku zarejestrowano 7983 nowych samochodów osobowych marki Fiat. Klienci najchętniej wybierali modele Punto (2356 szt.) oraz Panda (1751 szt.). Wzrosło zainteresowanie produkowanym w Tychach Fiatem 500. W ubiegłym roku zarejestrowano 1 115szt. tego stylowego miejskiego auta, które zajęło trzecie miejsce na podium najpopularniejszych modeli tej marki w Polsce.
Marka Jeep kontynuuje dobrą passę w sprzedaży globalnej oraz na naszym rynku. W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano rekordowe 1674 nowych Jeepów, czyli o 51,4 proc. więcej niż w 2013 r. Ponadto Grand Cherokee w 2014 r. zajął drugie miejsce na rynku w segmencie luksusowych SUV-ów. Udany debiut na rynku zaliczył model Cherokee, który zajmuje drugi stopień podium w marce Jeep (282 szt.), wyprzedzając model Compass (248 szt.).
Natomiast marka Alfa Romeo pozyskała w 2014 r. 760 nowych nabywców. Większość klientów wybrała model Giulietta - zarejestrowano 669 szt. tego kompaktowego auta. Marka Lancia w 2014 r. sprzedała w Polsce 551 nowych samochodów, w tym najwięcej modelu Ypsilon (325 szt.) oraz modelu Voyager (148 szt.).
Na polskie drogi w 2014 r. wyjechało również 35 nowych sportowych samochodów z logo Abarth.
* inne samochody marek Chrysler/Lancia, Jeep i Dodge.
(ik)
Źródło i fot. Fiat