Technologia IntelliMax Groove stosowana w oponach do pojazdów ciężarowych, otrzymała nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu (FEDIL). Nowe rozwiązanie firmy Goodyear zostało wprowadzone wraz z ogumieniem ciężarowym o obniżonym oporze toczenia - Fuelmax S. To trzecia nagroda FEDIL dla wspomnianego koncernu w kategorii opon do pojazdów ciężarowych w ostatnich pięciu latach.
Technologia IntelliMax Groove, wprowadzona niedawno przez Goodyeara w oponach na oś kierowaną Fuelmax S, to „ukryty” wzór bieżnika, wbudowany w strukturę ogumienia. W miarę zużywania bieżnika pojawiają się jego kolejne warstwy. Rozwiązanie to zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu przyczepności i niskiego oporu toczenia przez cały okres żywotności opony.
Francine Closener, sekretarz stanu ds. gospodarki Luksemburga, Robert Dennewald, prezes FEDIL
i Nicolas Soisson, dyrektor FEDIL, przekazują nagrodę zespołowi Ośrodka Innowacji Goodyeara w Luksemburgu
Jury konkursu było pod wrażeniem technologii, która zapewnia utrzymanie wysokiej sprawności opony przez cały okres użytkowania. Nagroda to kolejny dowód na wysoki poziom innowacji oraz aktywności badawczo-rozwojowych Centrum Innowacji Goodyeara (GIC*L) w Colmar-Berg w Luksemburgu.
Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w grudniu w Luksemburgu w obecności Francine Closener, sekretarz stanu ds. gospodarki Luksemburga. Nagrodę w imieniu całego centrum odebrał Jean-Marie Feller, kierownik projektu technologii dla pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear