Ponad 100 kolorowych prezentów, mnóstwo uśmiechów na twarzach najmłodszych, chwile wzruszeń (również dla samych „Mikołajów”) - tak w skrócie można podsumować stargardzką odsłonę akcji „Gwiazdor”. W ramach wspomnianej inicjatywy pracownicy Bridgestone Stargard odwiedzili i obdarowali podarkami podopiecznych ośrodków i domów dziecka z powiatu stargardzkiego.
Zakończenie akcji miało miejsce w piątek, 19 grudnia w Klubie Garnizonowym w Stargardzie Szczecińskim. Podczas dwugodzinnego spotkania dzieci mogły wziąć udział we wspólnej zabawie oraz porozmawiać ze Św. Mikołajem i jego pomocnikiem. Na wszystkich czekały prezenty od „Mikołajów” Bridgestone Stargard, które zostały przygotowane na podstawie listów napisanych przez najmłodszych.
- Wręczanie prezentów było naprawdę wzruszające, zwłaszcza w przypadku małych dzieci, które przekazywały Św. Mikołajowi specjalnie przygotowane podziękowania. Widząc taką radość maluchów, odczuwa się prawdziwą satysfakcję i magię Świąt Bożego Narodzenia - mówiła Kinga Parasiak, jeden z koordynatorów akcji Bridgestone Stargard. - Cieszymy się, że już po raz drugi mogliśmy zorganizować stargardzką odsłonę akcji „Gwiazdor”. Planujemy, że św. Mikołaj BSST odwiedzi dzieci również w przyszłym roku, realizując w ciągu najbliższych miesięcy kilka innych działań na rzecz najbliższego otoczenia.
Ogólnopolska akcja „Gwiazdor” opiera się na tradycji pisania listów do Św. Mikołaja. Darczyńcy kupują prezenty opisane w liście, a następnie z pomocą koordynatorów i wolontariuszy przekazują je ich autorom - podopiecznym ośrodków zajmujących się pomocą dzieciom osieroconym lub z rodzin dysfunkcyjnych czy ubogich.
Wspomniana inicjatywa została zapoczątkowana 12 lat temu przez grupę znajomych, którzy przygotowali kilkanaście paczek dla dzieci z jednego ośrodka Caritas. Z roku na rok jej skala rosła. I tak oto początkowa liczba prezentów wzrosła ponad 170-krotnie, a jeden ośrodek zamienił się w kilkadziesiąt innych (m.in. we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie czy Warszawie, nie omijając też Stargardu Szczecińskiego).
(ik)
Źródło i fot. Prelite Public Relations