Japoński koncern oponiarski wprowadza na rynek nowe ogumienie do samochodów osobowych - Toyo Proxes R888R. Opona jest następczynią cieszącego się dużą popularnością w tuningowym świecie modelu Proxes R888. Nowe ogumienie zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Essen, które odbyły się na przełomie listopada i grudnia br.
Model Toyo Proxes R888 jest doskonale znany amatorom samochodów sportowych oraz wyścigów samochodowych. Opona posiada homologację do użytku drogowego i jest dedykowana kierowcom poszukującym produktu o ekstremalnych osiągach na suchej nawierzchni. Model ten doskonale sprawdza się np. w wyścigach górskich i krótkodystansowych. Szeroki wachlarz dostępnych rozmiarów (od 13 do 20 cali) sprawia, że opona pasuje do wielu aut sportowych.
Nowością japońskiej marki jest natomiast model Proxes R888R. Opona różni się od swojej poprzedniczki przede wszystkim rzeźbą bieżnika. Model R888 był oponą kierunkową, podczas gdy w najnowszej wersji, czyli R888R, zastosowano bieżnik asymetryczny. Ta radykalna zmiana powinna, przynajmniej teoretycznie, ulepszyć sterowność ogumienia.
Jak informuje producent, najważniejsze zmiany nie są jednak widocznie na pierwszy rzut oka. Ogumienie R888R powstało w wyniku długofalowych testów na torze, by uczynić je bardziej konkurencyjnym, czyli szybszym i bardziej wytrzymałym. Szczególna uwagę zwrócono również na wrażenia, by zoptymalizować odczucia za kierownicą oraz przyjemność z jazdy.
Nowa opona będzie dostępna na rynku w 2015 r. Początkowo model Proxes R888R będzie produkowany w 32 rozmiarach.
(ik)
Źródło i fot. Toyo Tires