2014-12-10

Dobre wyniki Inter Cars

 

Zagraniczne przychody firmy Inter Cars będą w tym roku o jedną czwartą wyższe niż w ubiegłym roku. Na 12 rynkach zewnętrznych, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej, dystrybutor części zamiennych do aut rozwija się dwukrotnie szybciej niż w Polsce, chociaż przychody z działalności prowadzonej w kraju wolumenowo wciąż są wyższe.

- W każdym z krajów, w których jesteśmy, chcemy osiągnąć pozycję lidera - zapowiada Robert Kierzek (na zdjęciu po prawej), prezes zarządu Inter Cars. - Perspektywy są dobre. Międzynarodowy biznes spółki rozwija się zdecydowanie szybciej niż działalność w Polsce.

Polska pozostaje podstawowym rynkiem zbytu dla firm w Grupie Kapitałowej Inter Cars - pochodzi z niego ponad dwie trzecie przychodów grupy. W okresie od stycznia do października sprzedaż produktów firmy w Polsce wyniosła ponad 2 mld zł, a za granicą - blisko 1 mld zł.

- W Polsce także planujemy dalszy rozwój, chociaż w tym przypadku mamy do czynienia z biznesem już mocno dojrzałym - wyjaśnia R. Kierzek. - Dążymy do tego, żeby operacje zagraniczne w niedalekiej przyszłości dały nam co najmniej taki wolumen obrotu, jaki mamy w kraju. Jesteśmy obecni na dwunastu rynkach. Są to głównie kraje Europy Środkowo-Wschodniej, potocznie nazywane demoludami. Naszym planem jest ugruntowanie pozycji tam, gdzie już jesteśmy.

Firma działa także we Włoszech. Obecność na wspomnianym rynku związana jest z przejęciem w 2007 r. przedsiębiorstwa JC Auto.

Jak wynika z raportu Inter Cars za III kwartał, na wszystkich rynkach zagranicznych przychody wzrosły. Główne regiony działalności firmy mają duży potencjał rozwoju, a co więcej wykazują wyższą rentowność dla branży. Największą dynamiką sprzedaży w tym roku odnotowano na Łotwie  (176 proc.), Węgrzech (88 proc.) i w Bułgarii (87 proc.), najsłabiej wypada Słowacja (3,1 proc.).

- Dynamika w Polsce jest wciąż zadowalająca. W I kwartale była ona bardzo wysoka, ale nieco zafałszowana słabym rokiem 2013, dalsze miesiące nie były już tak dobre, jednak po 10 miesiącach wciąż jest to ponad 10 proc. Natomiast za granicą jest zdecydowanie lepiej - blisko 25 proc. wzrostu, czyli dynamika jest bardzo dobra - mówi prezes Inter Cars.

Warto dodać, że Polska jest europejskim zagłębiem zarówno produkcji, jak i dystrybucji części zamiennych oraz akcesoriów do samochodów. W ubiegłym roku wartość produkcji sprzedanej wszystkich firm tej branży wyniosła ok. 60 mld zł, z czego połowa trafiła na eksport. Inter Cars to największy dystrybutor tego rodzaju produktów w Europie Środkowej i Wschodniej. W okresie od stycznia do października sprzedaż firmyw Polsce wzrosła o 11 proc., a za granicą - nawet o 24,7 proc.

(ik)

Źródło: Newseria Biznes, fot. Inter Cars

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń