Fascynujący kabriolet Alfa 4C Spider został uznany przez Czytelników w konkursie zorganizowanym przez magazyn Auto Świat, najlepszym kabrioletem roku i otrzymał nagrodę: „Złota Kierownica 2014", wręczoną niedawno podczas uroczystej gali w Warszawie.
Plebiscyt „Złota Kierownica" to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 r., a przyznawane są w nim wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku. Czytelnicy z Polski, uczestniczyli w plebiscycie „Złota Kierownica" już po raz szósty.
W tegorocznej edycji konkursu oddano drogą elektroniczną (SMS; internet ) ponad 50 tys. głosów na 44 samochody w 6 kategoriach. Alfa 4C Spider w swojej kategorii pokonała 5 innych konkurentów, wyprzedzając: Porsche 911 Targa, Forda Mustang Cabrio, Audi A3 Cabrio, BMW serii 4 Cabrio, Chevrolette’a Corvette Cabrio.
Nowy model Alfy Romeo ma umożliwiać zmotoryzowanym czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. To dwumiejscowe auto z napędem na tylną oś, charakteryzuje się najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do masy i znakomitymi osiągami. Samochód bez płynów eksploatacyjnych waży niespełna 1000 kilogramów.
Alfa 4C Spider została wyposażona czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 cm³, w którym zastosowano innowacyjny aluminiowy blok zmniejszający masę pojazdu o 22 kg oraz niestandardowe układy dolotowy i wydechowy, które zoptymalizowano w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru.
Podobnie jak inne modele Alfy Romeo, 4C Spider posiada system Alfa DNA. Urządzenie to pozwala kierowcy na zmianę dynamiki pojazdu w celu jego dostosowania do panujących warunków drogowych. Do trzech dostępnych do tej pory ustawień (Dynamic, Natural oraz All Weather) w urządzeniu zaprojektowanym dla supersamochodu dodano czwarty tryb: Race. Opracowano go, aby jeszcze bardziej wzmocnić doznania płynące z jazdy po torze wyścigowym.
Istotną zaletą wspomnianego modelu jest stabilność prowadzenia auta. Można czerpać przyjemność płynącą z jazdy w każdej sytuacji, nawet w ekstremalnych warunkach na torze wyścigowym, dzięki maksymalnemu komfortowi. Dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano specjalny system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, gwarantujący tę samą przyjemność jazdy, co za kierownicą 4C Coupé.
(ik)
Źródło i fot. Fiat