2014-12-05

Goodyear testuje technologię AMT

 

W najbliższych miesiącach koncern The Goodyear Tire & Rubber Company rozpocznie kolejny etap badań nad innowacyjną technologią Air Maintenance Technology (AMT), która umożliwia utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponie. Producent rozwija wspomnianą koncepcję od 2011 r., a zapowiedziane testy realizowane będą przy pomocy samochodów ciężarowych należących do amerykańskich flot.

Technologię AMT po raz pierwszy zaprezentowano publicznie w 2012 r., na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Od tamtego momentu koncepcja otrzymała szereg nagród, w tym wyróżnienie magazynu „TIME” dla jednego z 25 najlepszych wynalazków 2012 r. W ubiegłym roku, przy okazji kolejnych targów genewskich, zaprezentowano udoskonaloną wersję tego rozwiązania.

Podstawą technologii AMT jest regulator, który wyczuwa spadek ciśnienia powietrza w oponie poniżej wyznaczonej wartości, po czym otwiera się umożliwiając przepływ powietrza do dętki pompującej. Tocząca się opona ulega odkształceniu, które spłaszcza dętkę, powodując tłoczenie powietrza przez oponę do zaworu wlotowego. Dzięki temu powietrze wlatuje do wnętrza ogumienia optymalizując poziom ciśnienia.

Z badań koncernu Goodyear Dunlop wynika, że nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę  z tego, jak istotne jest prawidłowe ciśnienie ogumienia. Nie zawsze wiedzą też, jak kontrolować jego poziom. Prawidłowe cienienie opon ma kluczowe znaczenie nie tylko dla zachowania odpowiednich właściwości ogumienia, co przekłada się na odpowiednie prowadzenie samochodu, ale wpływa również na zużycie paliwa. Innowacyjna technologia AMT pomaga utrzymać idealne ciśnienie powietrza, co w efekcie przekłada się na mniejsze spalanie. A jak wiadomo koszty związane z paliwem są istotnym problemem flot transportowych.

Dzięki innowacyjnej koncepcji AMT, producent chce umożliwić kierowcom i właścicielom flot dłuższą eksploatację opon oraz pomóc im w obniżeniu kosztów paliwa. Obecnie trudno przewidzieć, kiedy opona oparta na AMT mogłaby pojawić się na rynku, jednak amerykańskie i luksemburskie dotacje z pewnością przyspieszą rozwój tej technologii.

(ik)

Źródło i fot. Daily Mail, PR Newswire

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń