2014-12-03

Opony bezciśnieniowe Michelin

 

Firma Michelin otworzyła w Piedmont (USA) nowoczesną fabrykę produkującą opony bezciśnieniowe. W amerykańskich zakładach powstawać będzie ogumienie z gamy Michelin Tweel, które eliminuje problem przebicia i nieprawidłowego ciśnienia. Francuski koncern zainwestuje w nowy obiekt ok. 50 milionów USD.

Produkty z linii Tweel to rewolucyjne opony niepneumatyczne, które zmieniają dotychczasowe myślenie na temat ogumienia. Stanowią połączenie opony i koła w jednej stabilnej konstrukcji. To innowacyjne ogumienie składa się ze sztywnej piasty przytwierdzonej do bieżni za pomocą elastycznych i sprężystych poliuretanowych ramion w formie żeber. W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli, nowe opony nie wymagają pompowania, rozwiązując tym samym powszechny problem przebitej opony będący zmorą każdego kierowcy.

Fabryka w Stanach Zjednoczonych umożliwi koncernowi Michelin zwiększenie produkcji wyróżnionej wieloma nagrodami opony X Tweel SSL dla mini ładowarek skrętno-poślizgowych, a także rozpoczęcie produkcji nowej opony X Tweel Turf będącej oryginalnym wyposażeniem maszyn John Deere z serii ZTRAK 900. Zakład w Piedmont ma powierzchnię ponad 12,5 tys. m2 i jest 16. ośrodkiem produkcyjnym koncernu w Stanach Zjednoczonych.

- W odróżnieniu od produktów konkurencji Michelin Tweel to pierwsze radialne bezciśnieniowe opony przemysłowe, które potwierdzają pozycję Michelin jako lidera rozwiązań mobilnych nowej generacji - powiedział Ralph Dimenna, szef Michelin Tweel Technologies. - Przemysł zawsze chętnie przyjmuje technologie podnoszące wydajność, bezpieczeństwo i wyniki finansowe, dlatego dzięki oponom Michelin Tweel mamy szansę wejść na nowe rynki i zwiększyć swój zasięg w zajmowanych już segmentach.

Innowacyjne rozwiązanie Michelin zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2004 r. Ta zaawansowana, bezciśnieniowa opona radialna, posiadająca cechy opony tradycyjnej, nie wymaga pompowania, co eliminuje ryzyko „złapania gumy”. Wśród innych zalet tego ogumienia można wymienić m.in. brak konieczności utrzymywania prawidłowego ciśnienia, łatwy montaż, odporność na uszkodzenia, większą wydajność, a także dłuższy czas użytkowania.

(ik)

Źródło i fot. NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń