2014-11-07

Praca w motobranży

 

Branża motoryzacyjna w Polsce to ponad 400 producentów samochodów i części, którzy w sumie zatrudniają ponad 160 tys. pracowników1 . Codziennie dilerzy, fabryki samochodów, dostawcy części oraz biura międzynarodowych koncernów rekrutują kolejnych kandydatów. Tylko w III kwartale br. pracodawcy z tego sektora opublikowali na portalu Pracuj.pl aż 2375 ogłoszeń o pracę.

Z drugiej edycji „Badania opinii i nastrojów przedstawicieli Automotive” przeprowadzonego w czerwcu przez Exact Systems wynika, że ponad 1/3 zapytanych przedstawicieli sektora Automotive planuje w drugiej części roku zwiększenie liczby etatów w swoich zakładach2. Oznacza to, że poziom rekrutacji prowadzonych przez firmy z branży albo będzie utrzymywał się na dotychczasowym poziomie, albo będzie jeszcze rósł. W związku z tym przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wdrożenie zaawansowanych narzędzi do kompleksowego prowadzenia procesów rekrutacyjnych, m.in. takich jak eRecruiter.

Scania, Volkswagen Group Polska, Exact Systems to wybrane firmy, które zdecydowały się na optymalizację swoich procesów rekrutacyjnych poprzez ATS (ang. applicant tracking system). Jest to dedykowana platforma internetowa do zarządzania rekrutacjami, która umożliwia prowadzenie bazy kandydatów, sortowanie aplikacji pod kątem różnych wymagań, publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych oraz komunikację z kandydatami. Zdaniem Beaty Orczyk, specjalisty ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Scania Polska, efektywna rekrutacja w Automotive to proces dopasowany do danego stanowiska, dobrze zaplanowany w czasie oraz wykorzystujący odpowiednie narzędzia diagnostyczne. Zaawansowane rozwiązania umożliwiają sprawne zarządzanie aplikacjami oraz kontaktowanie się z kandydatami o każdej porze i z każdego miejsca na świecie.

Pracodawcy z branży motoryzacyjnej szukają nowych pracowników niemal codziennie. Dla firm, które prowadzą jednocześnie kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt procesów rekrutacyjnych, tradycyjne narzędzia, takie jak ogłoszenia w gazetach i na portalach, rekrutacje wewnętrzne, rekomendacje nie są wystarczające. Dlatego też przedsiębiorcy coraz częściej wybierają elektroniczne wsparcie dla procesów rekrutacji. Najważniejszymi zaletami takich systemów są: skrócenie czasu poszukiwania kandydata, odciążenie skrzynek e-mail, (gdyż wdrożenie systemu eRecruiter pozwala na zgromadzenie wszystkich aplikacji w jednej bazie), wyłowienie perełek i znalezienie pracownika, który spełnia wymagania oraz idealnie pasuje do danej firmy oraz bieżący kontakt z kandydatem.


[1] Dane Ministerstwa Gospodarki za 2013 r.: http://www.slideshare.net/Piechocinski/wyniki-polskiego-przemyslu-i-rynku-motoryzacyjnego

2 Exact Systems; http://www.exactsystems.pl/komunikaty-prasowe/optymistyczne-prognozy-dla-produkcji-i-zatrudnienia-w-polskiej-motoryzacji,news,228,1045.php?year=2014&month=6

(ik)

Źródło: eRecruitment Solutions, fot.: Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń