2014-10-31

Czas na przekładki

 

Z pozoru wymiana opon w samochodzie wydaje się dość prostą sprawą do załatwienia przed sezonem zimowym. Wystarczy odwiedzić serwis, w którym pracownik zdejmuje ogumienie z felg i na jego miejsce zakłada nowe. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka rzeczy, abyśmy potem nie żałowali wyboru akurat tego konkretnego wulkanizatora.

W samochodzie osobowym opony stykają się z nawierzchnią drogi powierzchnią jednej kartki papieru A4. Z tego też względu nie można lekceważyć ich kluczowej roli w bezpieczeństwie na drogach. Musimy mieć pewność, że ogumienie zostanie wymienione i założone w sposób prawidłowy. Przedstawiciel serwisu Oponeo.pl oraz ekspert Michelin podpowiadają, na co zatem warto zwrócić uwagę decydując się na wymianę opon.

Sprawdź serwis

Zastanawiając się nad konkretnym serwisem warto dowiedzieć się, jakie są opinie na jego temat. Można podpytać znajomych lub sprawdzić recenzje na temat wulkanizatora w dedykowanych serwisach. Dobrym wyborem może okazać się serwis zrzeszony w sieci, które dbają o standard obsługi. - Tego typu zakłady zazwyczaj mają nie tylko lepsze wyposażenie, ale często także lepiej wykwalifikowanych pracowników - mówi Marcin Szwabiński, koordynator projektu „Dostawa z montażem” w Oponeo.pl.

Odpowiedni rozmiar

Jeśli zamierzamy kupić ogumienie bezpośrednio u wulkanizatora, to warto wcześniej sprawdzić, jakie dokładnie parametry powinna mieć opona w naszym samochodzie. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na rozmiary oraz indeksy nośności i prędkości. Są to kluczowe rzeczy w aspekcie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Przygotowanie opon i felg

Jeśli specjalista w zakładzie wulkanizatorskim zacznie już wymieniać nasze opony, to zwróćmy uwagę na to, jak przygotowuje ogumienie. W pierwszej kolejności należy oczyścić stopkę opony i brzeg felgi, a także nanieść specjalny smar uszczelniający. - Wiele tanich serwisów stosuje niedozwolone pasty montażowe z udziałem produktów ropopochodnych, które działają agresywnie na gumę opony i zaworu - tłumaczy Tomasz Młodawski, ekspert Michelin.

Warto także zwrócić uwagę, czy serwis standardowo wymienia zawory gumowe, które często są najsłabszym ogniwem w kole i powodują utratę ciśnienia oraz wentyle.  Nie można też zapomnieć o odpowiednim wyważeniu koła, ponieważ ma to wpływ na prawidłową eksploatację opony, a nawet elementy zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Dokręć śruby

Istotne znaczenie ma także prawidłowe dokręcenie koła po wymianie opon. Większość serwisów wykorzystuje w tym celu klucze pneumatyczne lub elektryczne. Dobrym rozwiązaniem jest także dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić, bo potem możemy mieć problem z odkręceniem koła.

Osoby, które przechowują swoje opony w tzw. hotelach powinny jeszcze zwrócić uwagę na sposób ich składowania. - Naszą uwagę powinno zwrócić to, jak przechowywane są nasze opony. Jeśli nie możemy zobaczyć przechowywalni, to powinno to podnieść naszą czujność, ponieważ może to świadczyć o złych warunkach - dodaje specjalista z Oponeo.pl.

(ik)

Źródło i fot. Oponeo

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń