2014-10-23

Bridgestone oceniany przez ADAC i TÜV

 

Opony zimowe japońskiego koncernu zostały przetestowane przez specjalistów niemieckiego automobilklubu ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) oraz magazynu Autobild. Wysokie noty uzyskały modele Blizzak LM001, Blizzak LM-80 EVO oraz Firestone Winterhawk 3.

Zmieniające się na przestrzeni lat zimowe warunki na europejskich drogach stawiają przez kierowcami oraz producentami nowe wymagania. Obecnie zimy są częściej deszczowe, co wymaga odmiennego podejścia do opracowywania opon sezonowych. Kierowcy potrzebują ogumienia, które poradzi sobie z odmiennymi warunkami, a więc śniegiem, błotem pośniegowym, czarną i mokrą nawierzchnią czy mrozem. Innymi słowy, potrzebują „bezkompromisowego” produktu, który zapewni im bezpieczeństwo oraz osiągi w każdych warunkach.

Jak wynika z testów porównawczych ADAC 2014 zimowe modele nowej generacji Bridgestone plasują się na czele branży w kluczowych obszarach dotyczących zimowych parametrów. Wprowadzone na rynek we wrześniu tego roku opony lamelowane Blizzak LM001 zostały opisane jako „bardzo zrównoważone z najlepszymi ocenami za osiągi na mokrej nawierzchni i z dobrą oceną na śniegu i suchej drodze”. W ogólnym zestawieniu otrzymały wysoką notę ogólną 2.2. Rezultaty te pokrywają się z innymi dobrymi opiniami, np. „TÜV Performance mark” przyznanej przez wiodącą niemiecką organizację techniczną TÜV SÜD.

W tegorocznym teście eksperci ADAC sprawdzili także właściwości innego modelu produkowanego przez Bridgestone - Firestone Winterhawk 3. Ten nowy produkt uzyskał całkowitą ocenę 2.3, co dało mu znaczną przewagę nad kilkunastoma markami segmentu premium i zapewniło ocenę „szczególnie polecane”.

Wspomniane ogumienie została opisane jako „bardzo zrównoważone opony zimowe z najlepszymi osiągami na oblodzonej nawierzchni, dobrą oceną na nawierzchni mokrej i obniżonym zużyciem paliwa”. Firestone Winterhawk 3 zyskały czwartą lokatę ogólną za parametry zimowe i drugie miejsce za zużycie paliwa. Niezależni eksperci ADAC podają, że „opony Winterhawk 3 to połączenie dobrej przyczepności i oszczędności paliwa”. Ten model był również najtańszą oponą w pierwszej czwórce testowanych produktów.

Opony japońskiego producenta zostały także docenione przez specjalistów niemieckiego magazynu Autobild. W przeprowadzonym przez nich teście model Blizzak LM-80 EVO, przeznaczony do pojazdów typu SUV, uzyskał bardzo dobre wynik podczas jazdy na śniegu. Opona została doceniona za odpowiednie parametry hamowania oraz niskie opory toczenia. 

Zimowe opony Bridgestone otrzymały notę „szczególnie polecane” w rankingu ADAC już po raz trzeci: pierwsze były LM80 SUV w 2012 r., drugie - Blizzak LM32s w 2013 r., a teraz Blizzak LM001. Wyniki testów po raz kolejny potwierdzają wysoką jakość ogumienia zimowego japońskiego koncernu.

Z myślą o bezpieczeństwie i jak najlepszych parametrach, w ostatnich dziesięciu latach Bridgestone poczynił spore nakłady inwestycyjne w rozwój opon zimowych. Producent posiada najnowocześniejszy sprzęt testowy na swoim poligonie doświadczalnym w Szwecji (PSG) w Vidsel, położonym 100 km od koła podbiegunowego. Inżynierowie koncernu opracowali pełen wachlarz produktów projektowanych, tworzonych, testowanych i produkowanych w Europie na tutejszy rynek.

(ik)

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń