Hella, jeden z wiodących światowych dostawców przemysłu motoryzacyjnego, kontynuuje swoją międzynarodową tendencję wzrostową. W roku obrotowym 2013/2014 koncern odnotował 11-proc. wzrost sprzedaży sięgającej 5,3 mld euro, co przełożyło się na 340 mln euro zysku operacyjnego (+17 proc.). Głównym celem firmy nadal jest rozbudowa globalnej sieci technologii i produkcji dla branży samochodowej.
Dodatni wzrost w segmencie motoryzacyjnym Hella odnotowała szczególnie w grupie produktów LED i takich rozwiązaniach, jak: elektryczne czujniki sterujące, siłowniki do zmniejszenia zużycia paliwa, jak i systemy wspomagania kierownicy, zwłaszcza te oparte na technologii 24 GHz, których Hella jest jednym z wiodących dostawców na rynku.
- Innowacyjna technologia i międzynarodowa obecność są kluczem do pomyślnego rozwoju naszej firmy, mówi Jürgen Behrend, partner zarządzający koncernu Hella. - Wysoki popyt na innowacyjne rozwiązania LED i produktów elektronicznych przełożyły się na bardzo dobre wyniki sprzedaży i zysków.
Koncern nadal chce umacniać swoją pozycję i być jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców dla motobranży. Planuje także kontynuować ekspansję na rynku wiodących technologii, m.in. poprzez różnorodne inicjatywy globalne i otwarcie nowych zakładów w Chinach i Ameryce Północnej.
(ik)
Źródło: wnp.pl fot.: Hella