Na konferencji prasowej, zorganizowanej podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, przedstawiciele japońskiego koncernu oponiarskiego opowiadali o kwestiach bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem. Bridgestone chce zwiększyć świadomość wśród kierowców w zakresie bezpiecznego podróżowania, poprzez realizację kampanii reklamowych i udoskonalanie własnych technologii.
Wyniki badań, realizowanych z ciągu ostatnich kilku lat przez koncern, pokazują że rośnie znaczenie bezpieczeństwa przy wyborze opon wśród klientów. W 2013 r. blisko 43 proc. zmotoryzowanych uznawało właśnie to kryterium, jako najistotniejsze. Jednak tysiące kontroli przeprowadzonych przez producenta w 2012 r. w Europie wykazały, że kierowcy często poruszają się na oponach z niewłaściwym ciśnieniem. Przypadki te stanowiły ponad 70 proc. kontrolowanych aut. A jazda na oponach niedopompowanych powoduje nie tylko dłuższą drogę hamowania i ogranicza bezpieczne opcje manewrowania, ale także wpływa na większe zużycie paliwa. Przedstawiciele Bridgestone podkreślają, że omawiając kwestie bezpieczeństwa opon, chcą zwiększać świadomość nie tylko w kwestii jakości ogumienia, ale także regularnej jego kontroli.
Sama świadomość klientów to jednak nie wszystko. Problemem, który pojawia się w wielu krajach są koszty. W takich przypadkach klient rezygnuje z zakupu wysokiej jakości ogumienia, decydując się na tańszy model. Niedawno specjaliści z GTU przeprowadzili badania, w ramach których testowano opony klasy premium oraz sześć tańszych wersji. Wyniki potwierdziły, że wyższa cena to także gwarancja jakości. Różnice między oponami były spore, chociażby w długości drogi hamowania – w przypadku tańszych modeli droga hamowania była dłuższa nawet o 12 metrów.
W związku z tym koncern zdecydował się przeprowadzić kampanię marketingową uświadamiającą kierowców o znaczeniu opon dla bezpiecznej jazdy. Laurent Dartoux, wiceprezes sprzedaży i marketingu w Bridgestone Europe, na salonie w Paryżu powiedział, że nawet nowy samochód, wyposażony w różne innowacyjne systemy i zabezpieczenia, nie zagwarantuje bezpieczeństwa na drodze, jeśli ma zamontowane gorszej jakości lub zniszczone opony. Na bezpieczeństwo jazdy składa się wiele różnych czynników, które koncern chce uświadamiać zmotoryzowanym.
Kampania japońskiego producenta została już wprowadzona różnymi kanałami, m.in. w telewizji oraz internecie, na głównych europejskich rynkach. Oczywiście taka kampania ma sens, jeśli sam producent dostarczy wysokiej jakości produkty. Dlatego Bridgestone chce dalej inwestować w badania i rozwój nowych technologii, które przyczynią się do stworzenia niezawodnych, wydajnych i bezpiecznych opon.
Japoński koncern, jako największy producent opon na świecie, produkuje największą gamę opon, obejmującą wszystkie rodzaje pojazdów: samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych oraz samolotów. Tworząc ogumienie o różnorodnych zastosowaniach, pracujących w różnych warunkach drogowych i pogodowych, zdaje sobie sprawę z ograniczeń i problemów, które pojawiają się w tych segmentach.
Dowodem na to, że koncern nieustannie poszukuje nowych, lepszych rozwiązań jest najnowsza opona zimowa osobowa Blizzak LM001. Model, który niedawno pojawił się na rynku, zdobył notę „bardzo polecanego” ogumienia w testach ADAC oraz otrzymał aprobatę TÜV.
(ik)
Źródło i fot.: Bridgestone