Finski producent ogumienia zaprezetnował nową oponę letnią - Nokian Line SUV, która ma zapewniać komfort jazdy oraz wydajność przy różnorodnych zastosowaniach w samochodach typu SUV. Jak informuje koncern, model ten doskonale sprawdzi się na suchych i mokrych nawierzchniach, na trudnych drogach lokalnych i w ruchu miejskim.
Dynamiczne prowadzenie, ekstremalna trwałość i mocna przyczepność na mokrych nawierzchniach - tak producent określa cechy nowej opony Line SUV. Wysoką wydajność udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu w konstrukcji modelu włókien aramidowych, które zmniejszają ryzyko uszkodzeń ścian bocznych. Badania prowadzone przez koncern wykazaly, że jazda po wybojach przy zbyt niskim ciśnieniu w oponach, czy nieostrożne wjeżdżanie na ostry krawężnik przy parkowaniu to typowe sytuacje, w których dochodzi do uszkodzenia ściany bocznej. Odpowiednia mieszanka gumowa, która działa doskonale w wysokich temperaturach i na nierównych powierzchniach oraz zastosowane włókna aramidowe mają zwiększać odporność ogumienia na tego typu styuacje. Opona została wyposażona w system odprowadzania kamieni, który oczyszcza rowki bieżnika i także zapobiega uszkodzeniom.
Asymetryczny bieżnik typu inside/outside jest typowy dla gamy produktów Nokian Line. Dzięki niemu auto prowadzi się doskonale nawet w ekstremalnych warunkach. Większy komfort jazdy i bardziej precyzyjne prowadzenie są istotnymi zaletami tego bieżnika. Nowa generacja opon powstała w oparciu o koncepcję delikatnego toczenia (Smooth Rolling Concept), która łączy niewielki opór toczenia i pewne prowadzenie przy wysokich prędkościach. Rowkowe lub lamelkowe bieżniki blokowe na barku opony zostały zoptymalizowane w trakcie wielu testów powierzchni tocznych różnych bieżników przy wykorzystaniu symulacji komputerowych. Otwory i rowki o różnych szerokościach, jak i bloki o różnych wielkościach ze wspornikami zwiększają sztywność i elastyczność gumy. Taka konstrukcja bieżnika sprawia, że SUV prowadzi się podobnie do samochodu osobowego, a opona wytwarza mniej ciepła i przyczynia się do wyraźnie niższego zużycia paliwa.
Oprócz niskich oporów oczenia, nowa opona oferuje użytkownikom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Innowacyjne rozwiązania w niej zastosowane mają zmniejszać ryzyko wypadku, czy niebzpiecznych zdarzeń przy ulewach, które tak często występują latem w Polsce. Rowki trąbkowe o kształcie pocisku zbierają wodę znajdującą się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność na mokrych nawierzchniach.
W porównaniu do swojego poprzednika Nokian Line SUV wykazuje największy postęp w kwestii przyczepności na mokrej nawierzchni, ochrony przed aquaplaningiem i oporu toczenia. Dzięki innowacji nowy produkt przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa i w ten sposób minimalizuje szkodliwe emisje CO2.
Nowe opony Nokian Line SUV oferują doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Odznaczają się doskonałą odpornością na ścieranie i zachowują swoje właściwości przez cały okres eksploatacji. Konstrukcje materiałowe, które sprawdziły się w oponach maszyn leśnych, zwiększają dodatkowo stabilność i wytrzymałość mieszanki gumowej. Dodatkowym atutem tego ogumienia jest wskaźnik głębokości bieżnika na żebrze środkowym, który pokazuje w milimetrach wartość od 8 do 3. Liczby znikają jedna po drugiej w miarę zużywania się opony.
Opony Nokian Line SUV będą dostępne na rynku od wiosny 2015 r. Model ten będzie oferowany w 31 rozmiarach od 15 do 19 cali. Nokian Line SUV występuje w klasach prędkości T (190 km/h), H (210 km/h) i V (240 km/h), a wraz z modelem Nokian zLine SUV pokrywa zapotrzebowanie na opony w prawie wszystkich popularnych modelach SUV w Polsce.
(ik)
Źródło i fot.: Nokian