2014-10-09

Nowe motocyklowe od Bridgestone’a

 

Podczas zakończonych niedawno targów Intermot w Kolonii, koncern Bridgestone zaprezentował swoje nowości motocyklowe. Na ekspozycji japońskiego producenta można było zobaczyć m.in. nową oponę Battlax Adventure A40, Battlax Sport Touring T30 EVO, Battlax RS10, Battlax Hypersport S20 EVO oraz Battlax Racing R10 EVO.

Bridgestone Battlax Adventure A40 jest następcą znanej i sprawdzonej opony Battle Wing adresowanej do motocykli turystycznych i do podróżniczych enduro. Opona została w dużym stopniu zmodyfikowana, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania kierowców jednośladów. Nowy karkas ułatwia uzyskanie jak największej powierzchni kontaktu z nawierzchnią przy dużych pochyleniach, a większe klocki bieżnika dodają oponie sztywności, co poprawia stabilność i precyzję kierowania. Dzięki technologii NanoPro-Tech udało się poprawić zachowanie modelu na mokrej nawierzchni. Opona będzie dostępna na polskim rynku na początku sezonu 2015.

Model Battlax Sport Touring T30 EVO został stworzony w oparciu o nowe mieszanki, które poprawiają przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Konstruktorzy japońskiego koncernu zdecydowali się także na korektę bieżnika, który teraz ma zapewniać jeszcze lepsze odprowadzanie wody spod opony. Badania laboratoryjne Bridgestone wykazały 20-proc. wzrost przyczepności na mokrej nawierzchni, lepszą trakcję i kontrolę nad uślizgami. W efekcie uzyskano krótszą drogę hamowania, lepsze poczucie przyczepności przez kierowcę, większe bezpieczeństwo i komfort. Podobnie, jak opona A40, model te trafi do polskiej sieci dilerskiej w lutym 2015.
W Kolonii koncern zademonstrował także nową oponę radialną Battlax RS10, stworzoną dla miłośników sportowych wrażeń. Odpowiednia mieszanka gumowa i konstrukcja bieżnika mają zagwarantować odpowiednią przyczepność, sterowność i stabilność podczas jazdy oraz krótką drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Nowy model pojawi się na rynku na początku przyszłego roku.
Battlax Hypersport S20 EVO to kolejna wersja zbierającej znakomite recenzje opony S20. Dzięki zastosowaniu poprawionego opasania przedniej opony, ma ona teraz lepszą sztywność, co zapewnia lepszą zwrotność. Zastosowanie technologii NanoPro-Tech™ poprawia przyczepność opon na poziomie molekularnym i zwiększa ich trwałość, którą w przypadku tylnej opony podniesiono o 22 proc.
Opona Battlax Racing R10 EVO stanowi ewolucję opony wyścigowej R10, która pojawia się na wyścigach całego świata. Dzięki zmianom dokonanym w karkasie R10 EVO oferuje o 10 proc. większą powierzchnię kontaktu z podłożem, a w efekcie większą przyczepność. W tylnej oponie poprawiona została mieszanka, która teraz oferuje większą przyczepność w całym zakresie temperatur, a także gwarantuje wyższą trwałość opony.

 

(ik)

Źródło i fot.: Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń