W sobotę 4 października 2014 r. rozpoczyna się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu. W wydarzeniu udział weźmie firma Michelin, która na wystawie zaprezentuje swoje tegoroczne nowości. Na ekspozycji producenta będzie można zobaczyć m.in. innowacyjną oponę Michelin Tall & Narrow, zaprojektowaną specjalnie dla prototypowego Renault EOLAB.
Nazwa nowej opony, czyli wysoka i wąska, odzwierciedla jej wysoce efektywną konstrukcję opracowaną specjalnie dla wspomnianego modelu. Z myślą o prototypowym Renault’cie EOLAB inżynierowie Michelin zaprojektowali ogumienie w nowym rozmiarze 145/70 R17. Oprócz znakomitych właściwości aerodynamicznych opona podnosi efektywność energetyczną pojazdu.
Jak informuje producent, ta wąska opona o dużej średnicy poprawia osiągi w kilku obszarach jednocześnie:
- niskie opory toczenia i lepsza aerodynamika podnoszą efektywność energetyczną pojazdu;
- wąskie i bardziej opływowe czoło opony działa jak dziób statku rozcinający wodę, dzięki czemu opona jest bardziej odporna na aquaplaning;
- węższy i dłuższy obszar kontaktu z podłożem generuje mniej hałasu.
Ponadto na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu Michelin pokaże nowatorską oponę zimową Alpin 5 oraz Latitude Sport 3 stworzoną do samochodów SUV. Pierwszy z wymienionych modeli powstał w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, gdzie z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych. Opona Alpin 5 została zaprojektowana przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. W rzeźbie bieżnika zastosowano technologię Stabili Grip opartą na samoblokujących się lamelach, zaś w składzie mieszanki gumy użyto m.in. elastomerów funkcjonalnych.
Natomiast model Latitude Sport 3 to opona homologowana do najbardziej prestiżowych modeli samochodów typu SUV, takich jak nowy Porsche Macan, BMW X5 oraz Volvo XC 90. Ogumienie skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni nawet o 2,7 m w porównaniu do poprzedniej generacji1 oraz zapewnia większy przebieg i niższe zużycie paliwa. Michelin Latitude Sport 3 to większe bezpieczeństwo, precyzja kierowania i przyczepność porównywalna do przyczepności ogumienia samochodów sportowych. Jednocześnie opona gwarantuje maksymalne przeniesienie mocy silnika i utrzymanie ciężaru pojazdu.
1) W porównaniu do opony poprzedniej generacji Michelin Latitude Sport, wg badań TÜV SÜD z 2013 r. na mokrej nawierzchni (rozmiaru 235/65 R 17). Większość rozmiarów opon Michelin Latitude Sport 3 posiada klasę A hamowania na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet
(ik)
Źródło i fot.: Michelin