W dniach od 25 września do 2 października br. w Hanowerze odbędzie się międzynarodowa wystawa motoryzacyjna IAA Commercial Vehicles 2014, poświęcona pojazdom użytkowym, mobilności, transportowi i logistyce. Na targach nie zabraknie firmy MAN Truck & Bus, która jest jednym z największych wystawców wspomnianej imprezy.
Na targach IAA 2014 swoją światową premierę będzie miał flagowy pojazd TGX D38 wyposażony w nowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 15,2 litra, dostępny w wersji 520, 560 lub 640 KM. Oprócz tego na ekspozycji firmy będzie wystawionych 19 pojazdów, które reprezentują bogatą paletę produktów typu TGL, TGM, TGS i TGX dedykowanych różnym branżom.
Koncern wprowadza do swoich pojazdów coraz nowocześniejsze rozwiązania. Firma zmodernizowała wszystkie stosowane w pojazdach ciężarowych silniki D26 o mocy od 400 do 480 KM i oferuje obecnie specjalną funkcję TopTorque, która na dwóch najwyższych biegach zwiększa obroty do poziomu 200 Nm plus. Dzięki temu rozwiązaniu nowe silniki są idealnie dostosowane do długich układów napędowych, zapewniając trwałe, zrównoważone ograniczenie zużycia energii. MAN zapowiada także pojawienie się wkrótce na rynku pojazdów ciężarowych TGM z napędem gazowym i silnikiem CNG o mocy 280 KM.
Ponadto firma wprowadza rozwiązania zmierzające do obniżenia zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. Nowy pojazd TGX EfficientLine jest wyposażony we wszystkie technologie pozwalające na jego efektywną eksploatację. Szczególnie istotne są tempomaty GPS EfficientCruise oraz urządzenia TopTorque zwiększające moment obrotowy w celu ograniczenia zużycia paliwa.
Koncern planuje także zastosować w pojazdach TGX, TGS i autokarach tempomat GPS EfficientCruise, będący obecnie w fazie przygotowań. Jego wprowadzenie będzie stanowiło istotny wkład na rzecz dalszego ograniczenia emisji CO2 przez pojazdy użytkowe.
(ik)
Źródło i Fot. MAN