2014-08-27

Nowy sterowiec Goodyeara

 

Wingfoot One, najnowszy sterowiec Goodyear Tire & Rubber Company, oficjalnie dołączył do floty tej firmy. Maszyna, wyposażona w najnowocześniejsze technologie, została właśnie ochrzczona przez Robin Roberts - wielokrotnie nagradzaną współprowadzącą program „Good Morning America” w kanale telewizyjnym ABC News.

R. Roberts uroczyście nadała nazwę nowemu sterowcowi podczas ceremonii tradycyjnego rozbicia butelki o gondolę statku w obecności 2000 gości. Impreza odbyła się w należącym do Goodyeara hangarze Wingfoot Lake w Suffield w stanie Ohio. Po uroczystej ceremonii R. Roberts weszła na pokład Wingfoot One, który odbył swój pierwszy rejs. W ten sposób dziennikarka dołącza do znanych kobiet, które chrzciły sterowce Goodyeara: kosmonautki Sally Ride (2000) i pionierki lotnictwa Amelii Earhart (1929).

- W 1918 roku mój pradziadek podjął pracę w Goodyearze i przeniósł się z rodziną do Akron w poszukiwaniu lepszego życia. W firmie pracowało również wielu innych moich krewnych. Myślę, że pradziadek nie przypuszczał, że jego prawnuczka zostanie poproszona o uroczyste nadanie imienia sterowcowi Goodyear. To dla mnie ogromny zaszczyt - skomentowała R. Roberts.

Nazwa nowego sterowca została wybrana w publicznym, internetowym głosowaniu spośród niemal 15 tysięcy zgłoszeń. Wybraną nazwę zaproponowała mieszkanka Akron Charlotte White, która w nagrodę spędzi dzień na pokładzie sterowca.

Wingfoot One jest pierwszym statkiem powietrznym nowej generacji, produkowanym przez niemieckie zakłady ZLT Zeppelin Luftschifftechnik. Sterowiec został zmontowany przez ekipę inżynierów firm Zeppelin i Goodyear w ciągu 12 miesięcy. Jego długość wynosi 75 m, a objętość powłoki to 8225 m3. Maksymalna masa startowa sterowca wynosi 8040 kg, w tym 1900 kg ładunku. W gondoli o powierzchni podłogi 26 m2 zabudowane są fotele dla 2 pilotów i 12 pasażerów. Zeppelin NT osiąga prędkość maks. 125 km/h , wykonując lot na wysokości 300 m. Pułap maksymalny to  2600 m. Sterowiec napędzany jest trzema silnikami tłokowymi Textron Lycoming IO-360, o mocy 147 kW (200 KM) każdy. Jego zasięg maksymalny to 900 km.

Najnowszy model ma odzwierciedlać pierwszą poważną zmianę konstrukcyjną w statkach powietrznych Goodyeara w ostatnich niemal 70 latach. Wspomniany sterowiec posiada zaawansowaną awionikę pokładową i systemy kontroli lotu, umożliwiające latanie z wyższą prędkością, a także unoszenie się w miejscu. Przestronna gondola dla pasażerów zapewnia bogatsze wrażenia z lotu dzięki dużym, panoramicznym oknom.

Producent opon planuje w ciągu najbliższych czterech lat wysłać kolejne dwa sterowce. Goodyear wycofa także pozostałe modele GZ-20, których bazy mieszczą się w Pompano Beach na Florydzie oraz w Garson w Kalifornii.

(ik)

Źródło i Fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń