Daniel Ricciardo z Red Bulla odniósł drugie z rzędu zwycięstwo po starcie z piątego pola w Belgii. Na wspomnianą rywalizację Australijczyk obrał strategię dwóch pit stopów. Zawodnik rozpoczął od dwóch przejazdów na miękkich oponach P Zero „żółtych”, kończąc zmagania na pośrednim ogumieniu P Zero „białym”.
Wygrana D. Ricciardo była 50. triumfem Red Bulla i jego trzecim w sześciu ostatnich wyścigach. Podczas rywalizacji kierowca uzyskał swój najlepszy czas okrążenia na ostatnim przejeździe najdłuższego kółka w całym kalendarzu. Komentując swoją wygraną, podkreślił znaczenie ogumienia, a przede wszystkim wytrzymałość pośredniej mieszanki.
Nico Rosberg z zespołu Mercedesa stracił do zwycięzcy zaledwie trzy sekundy. Kierowca zastosował całkowicie odmienną strategię: początkowo wystartował na miękkich oponach, potem wykonał dwa przejazdy na pośredniej mieszance i finiszował znów na miękkiej.
Strategię trzech postojów wybrał także obrońca mistrzowskiego tytułu, Sebastian Vettel z Red Bulla. Tak jak Rosberg, Vettel zdecydował się na założenie miękkich opon w samej końcówce wyścigu i dzięki temu mógł jechać o wiele lepszym tempem, wykorzystując je do zbliżenia się do swoich najbliższych rywali.
Przy różnicy na poziomie 1,6 sekundy na okrążeniu pomiędzy pośrednią i miękką mieszanką, ogumienie P Zero „żółte” wprowadziło dodatkowy element do strategii poszczególnych zespołów. Dzięki temu walka o punktowane pozycje toczyła się od startu do samej mety.
NAJLEPSZE CZASY DNIA Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
|
Miękkie |
Pośrednie |
Przejściowe |
Deszczowe |
1. |
Rosberg – 1.50,511 |
Rosberg – 1.51,898 |
nie dotyczy |
nie dotyczy |
2. |
Sutil – 1.52,413 |
Bottas – 1.52,716 |
nie dotyczy |
nie dotyczy |
3. |
Massa – 1.52,512 |
Ricciardo – 1.52,974 |
nie dotyczy |
nie dotyczy |
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
Miękkie |
22 okrążenia (Bianchi) |
Pośrednie |
23 okrążenia (Raikkonen) |
Przejściowe |
nie dotyczy |
Deszczowe |
nie dotyczy |
(ik)
Źródło i Fot. Pirelli